هزینه سفر به چابهار چقدر است؟

سفر به چابهار، با توجه به امکانات مورد نیاز و نوع سفر هزینه متفاوتی خواهد داشت. با کم ‌ترین هزینه نیز می‌ توان تور ارزان چابهار را تجربه کرد. اولین بخش از هزینه ها، هزینه‌ بلیط رفت و برگشت و حمل و نقل عمومی در چابهار است. هزینه‌ های اقامتگاه و غذا را نیز باید به این بخش افزود. سایر موارد مثل بازدید از جاذبه های چابهار و تفریحات چابهار، هزینه چندان زیادی به دوشتان نخواهد گذاشت مگر اینکه قصد خرید زیاد داشته باشید.

چابهار از نظر غذا و رستوران، شهر گرانی نیست. در چابهار با پایین ‌ترین مبلغ می‌ توانید یک وعده غذای کافی تهیه کنید. قیمت یک وعده‌ کامل غذای سنتی دریایی با مخلفات، حدود ۳۰ هزار تومان است. ولی بسته به اینکه چه رستورانی را برای غذا خوردن انتخاب کنید قیمت های تفاوت خواهد داشت. می توانید به سراغ غذاهای خیابانی بروید یا اینکه در گران ترین رستوران ها غذا نوش جان کنید.

تاکسی‌ های خطی، بی‌ سیم و اینترنتی در چابهار برای حمل و نقل در حال خدمترسانی به شهروندان و گردشگران هستند. در ضمن سیستم اتوبوسرانی درون شهری نیز گزینه خوبی برای کاستن از هزینه هست.

برای رفتن به چابهار می توان از راه تور زمینی چابهار با قطار یا اتوبوس یا از طریق خودروی شخصی اقدام کرد ولی به دلیل طولانی بودن مسیر به خصوص در خود استان سیستان و بلوچستان گزینه تور هوایی چابهار نیز انتخاب مناسبی است.

 

تور چابهار

مهمترین جاهای دیدنی چابهار کجاست؟

 

 

کوه‌های مینیاتوری

کوه ‌های مینیاتوری از دیدنی ‌های خیره کننده چابهار است که از منطقه کچو تا نزدیک خلیج گواتر در موازات ساحل امتداد دارد. این پدیده مورفولوژی توجه بسیاری از توریست های خارجی را جلب کرده است.

 

تالاب لیپار

تالاب لیپار به تالاب صورتی نیز معروف است چرا که رنگ آن تماما صورتی است. این منطقه زیبا و حیرت انگیز، چشم ‌اندازی فوق ‌العاده در ۱۵ کیلومتری شرق چابهار دارد. تالاب لیپار نزدیک روستای رمین و در مسیر جاده ساحلی چابهار-گواتر قرار دارد. پرندگانی همچون کشیم، چنگر، فلامینگو، باقرقره، طاووسکن، عقاب دشتی، حواصیل، تیهو و... جزو گونه های جانوری این منطقه به شمار می روند.

 

تور چابهار

 

مسجد جامع دزک

این مسجد در روستای دزک، ۳ کیلومتر مانده به شرق سراوان قرار گرفته و از خشت و چینه با سقف هایی از برگ ها و شاخه های درختان منطقه مثل نخل و گز و کنار ساخته شده است. تاریخ ساخت مسجد احتمالا دوره صفوی باشد. این مسجد از مهمترین دیدنی های تور چابهار است.

 

موزه محلی چابهار

بنای کهن فرمانداری چابهار به دوره قاجار بر می گردد و در حال حاضر به موزه محلی چابهار تبدیل شده است. این بنا بر روی سکویی یک و نیم متری با وسعت نزدیک به 650 متر مربع بنا شده و دارای 3 درب ورودی، اتاق‌ های متعدد، راهرو و… است. بنا 2 طبقه است و بخشی از آن به وسیله سکویی با سقف چوبی و ستون آهنی محصور شده است.

 

غارهای بان مسیتی

غارهای بان مسیتی در ۵ کیلومتری شمال غربی روستای تیس در دامنه کوه شهبازبند و نزدیک چابهار همه را به خود می خواند. در آن محل یک غار طبیعی وجود دارد و 2 غار مصنوعی نیز در نزدیکی اش تعبیه شده است. غار طبیعی، نیم ‌دایره است و بر روی تراش کاری شده و دهانه غار عریض شده است. آرامگاه یکوچک از گچ نیز آنجا دیده می شود ولی از سنگ‌ نوشته و کتیبه و آثاری از این دست خبری نیست. 

 

تور چابهار

 

قلعه پیروز گت

قلعه پیروز گت از آثار دوره اشکانی و ساسانی، در قسمت مرکزی 5 کیلومتری شمال غربی شهر و در روستای تیس ساخته شده است. دژ پیروز گت بر بلندی تپه ‌ای در وسط دره تیس قرار دارد. ارتفاع تپه از دو رشته کوه اطرافش کمتر است. آثاری از برج ‌ها در ضلع شمالی و جنوبی به چشم می آید. این قلعه از مهمترین جاذبه های تور چابهار است.

 

درخت مکرزن

درخت مکرزن معروف به انجیر معابد، لور و انجیر هندی، نام درختی معروف در شهرهای چابهار و نیک شهر است. این درخت از جاذبه‌ های گردشگری چابهار به شمار می رود و در اصل از هند شرقی به ایران وارد شده است. انجیر معابد دارای برگ‌ های پهن و شاخه‌ هایی رو به پایین است که در لابلای شن ‌ها ریشه می‌ دواند.

 

گل افشان

از دیدنی‌ های خیره کننده چابهار، کوه‌های گل ‌افشان است که بزرگ ‌ترین نمونه آن در نزدیکی بندر تنگ قرار دارد. کوه گل ‌افشان بندر تنگ حدود ۱۰۰ متر ارتفاع دارد و قطر قاعده آن بالغ بر ۱۰۰ متر است. این پدیده طبیعی در ۱۰۰ کیلومتری شهرستان چابهار شکل می گیرد. در بالاترین نقطه کوه گودالی به قطر کمتر از 1 متر و به عمق حدود نیم متر پوشیده از گِل تشکیل می شود. هر یک دقیقه، مقداری گِل با صدایی شبیه به ترکیدن حباب، از گودال خارج می شود و به اطراف می ریزد. در کنار این کوه، دو کوه کم ‌ارتفاع دیگر وجود دارد که ظاهرا در گذشته گل‌ افشان بوده‌ اند.

 

تور چابهار

 

منطقه حفاظت شده گاندو

رودخانه باهوکلات از پرآب‌ ترین رودخانه ‌های استان سیستان و بلوچستان و عامل اصلی زندگی در جنوب استان محسوب می شود. آب رودخانه های سرباز، بمپور و راسک از صفحات جنوبی شهرستان ایرانشهر و بخش ‌های دشتیاری قصر قند به رودخانه باهوکلات می ریزد و از آنجا به دریای عمان می رود. این رودخانه به دلایل دیگری نیز اهمیت پیدا کرده است. رودخانه باهوکلات، زیستگاه تمساح ایرانی است. این منطقه از مهمترین جاذبه های تور چابهار است.

 

مسجد جامع تیس

از مناطق دیدنی چابهار می ‌توان به مسجد تیس اشاره کرد که از نظر معماری شباهت به مساجد پاکستان و هند دارد. صحن مسجد تیس یادآور تابلویی رنگارنگ از نوقوش زیباست. تک مناره مسجد در کنار گنبدهای سبز و قرمز بر شکوه مسجد افزوده اند. همه روزه بلوچ ها و خواهران وبرادران اهل سنت با لباس های سفید برای ادای نماز به این مسجد می آیند. 

 

تور چابهار

 

وجه تسمیه چابهار چیست؟

 

 

آب ‌وهوای شهر چابهار و مناطق اطرافش همیشه بهاری و متعادل است و به همین دلیل به عنوان چهاربهار شناخته می شود. احتمال دیگر برای نامگذاری چابهار این است که تغییر یافته کلمه «چه بار» باشد. از آنجا که در گذشته مسافرانی که به چابهار وارد می شدند سوال می کردند که اینجا «چه باری دارد؟»، کم کم این واژه تغییر شکل پیدا کرد و بر نام منطقه اطلاق شد. در گویش محلی مردم این منطقه به کسانی که در اطراف چاه آب زندگی می کردند جابهار نیز می گویند چرا که موضوع تامین آب در منطقه اهمیت زیادی داشته است؛ مردم باید برای تامین آب مورد نیاز خود از گذشته چاه ‌هایی را حفر می کردند و از آن آب استخراج می کردند. «چه» به معنی چاه آب و «بار» به معنی پیرامون است. این واژه کم کم با ورود افراد غیربومی به منطقه، چابهار و چهار بهار شده است.

 

تور چابهار

 

سوغات چابهار چیست؟

 

سوغات چابهار و سیستان و بلوچستان چیزهایی رنگی رنگی و جذاب است. گران ترین لباس های سنتی کشور از آنِ بلوچ هاست و مهم ترین سوغات این شهر هم لباس های سنتی بلوچی با سوزن دوری های زیباست. ادویه های چابهار و زاهدان نیز معروف است و عطر و طعم خاصی به غذا می دهد. از این گذشته انواع ظروف چینی و کریستال های لوکس در این منطقه آزاد با قیمت های مناسب یافت می شود. زیورآلات و جواهرات دست ‌ساز سنتی، چادر بافی، سکه ‌دوزی، حصیربافی، معرّق، صدف، سنگ ‌های قیمتی، شیرینی لندو، ماهی و میگوی تازه و گیاهان دارویی است که همه آن ها در بازار سنتی چابهار پیدا می شود.

 

تور چابهار

 

برای رزرو انواع تورهای چابهار به صورت زمینی تا تور هوایی چابهار از طریق منوی تور اقدام کنید.