تورگردان | جتسجوی لحظه ای تور | تور کیش،تور مشهد،تور چابهار

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

تابستان به کجا برویم؟

آیا به دنبال یک مقصد برای برنامه‌ریزی یک ماجراجویی تابستانی به‌یادماندنی هستید؟ باید به شما بگوییم که در دره‌های تنگ، غارها و کوه‌های ایران سفره‌ای قابل‌توجهی خواهید داشت. البته برخی از سایت‌های میراث جهانی بدون توجه به این که چرا و چه زمانی به ایران سفر می‌کنید، در این لیست قرار خواهند گرفت. اگر قرار است در تابستان از ایران بازدید کنید، مناطق خنک‌تر کشور را که در شمال غربی و غرب مانند استان‌های آذربایجان (شرقی و غربی)، کرمانشاه، و زنجان هستند، توصیه می‌کنیم. در کمال تعجب، ما قصد داریم در استان فارس در جنوب ایران نیز به معرفی خود ادامه دهیم.

سفر تابستانی فرصت مناسبی برای شنا سه قله بزرگ ایران است: دماوند، عالم کوه، و سبلان . همچنین می‌توانید از قایق رانی آب در رودخانه‌های زاگرس و البرز لذت ببرید. پیاده‌روی، کوهنوردی، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، صعود و صخره نوردی برخی فعالیت‌های سرگرم‌کننده هستند که می‌توانید در کوه‌های البرز در هر زمان انجام دهید. در حقیقت این یک بهشت پر از دره برای مبتدیان و کاشفان حرفه‌ای است. برای رهایی از گرمای روزه‌ای تابستان در ایران می‌توانید سفر به یکی از دره‌های باریک البرز را برنامه‌ریزی کنید.

باید توجه داشته باشید که این سفره‌ای اکتشافی ساده نیستند و به بدن و قدرت ذهنی کافی نیاز دارند. شما باید لباس مناسب از قبیل wetsuit، نمونه پشتیبان آب، و همچنین تجربه گردش و کار با دنده پایین داشته باشید. گروه جستجو برای سفر چند روز طول خواهد کشید و راهنما باید همراه شما باشد که مسیر و محل مناسب برای اردو زدن در شب را خوب می‌دانند.

دره Chakrood در استان guilan از روستایی در ساحل دریای‌خزر سرچشمه می‌گیرد که مقصدی عالی برای مشتاقان بیرونی است. برای شنا کردن از طریق چشمه‌های کم‌عمق، پریدن از صخره‌ها به آب سرد، شنا کردن و خارج کردن از این ذخیره طبیعی آماده باشید. Chakrood یک دره اصلی، دو مرکز ثانویه، و آبشارهای متعدد دارد. یک سفر دو روزه شما را از این دره پر زرق و برق دور خواهد کرد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عفیفه خدنگی

کرونا و گردشگری در ایران

 

کرونا و صنعت گردشگری

 

توریسم و گردشگری - تاثیرات اقتصادی بی‌سابقه

این سیاست خلاصه‌ای از اثرات اجتماعی - اقتصادی ناشی از همه‌گیر شدن توریسم, شامل میلیون‌ها امرار معاش که حفظ می‌کند, ارائه می‌کند. این برنامه نقش گردشگری در پیشبرد اهداف توسعه پایدار, از جمله رابطه آن با اهداف زیست‌محیطی و فرهنگ را برجسته می‌کند. الشرق‌الاوسط

این بحران فرصتی است برای تجدید نظر در چگونگی تعامل توریسم با جوامع, دیگر بخش‌های اقتصادی و منابع طبیعی و اکوسیستم‌های ما; برای سنجش و مدیریت بهتر آن; برای اطمینان از توزیع عادلانه مزایای آن و پیشبرد انتقال به سمت اقتصاد بی‌طرف و انعطاف‌پذیر گردشگری.

این مقاله توصیه‌هایی را در پنج حوزه اولویت برای کاهش اثرات عظیم زندگی و اقتصاد و بازسازی گردشگری با مردم در مرکز ارائه می‌کند. این برنامه نمونه‌هایی از حمایت دولت‌ها از این بخش را نشان می‌دهد, خواستار بازگشایی شده‌است که به بهداشت و ایمنی کارگران, مسافران و جوامع میزبان اولویت می‌بخشد و راهی برای تبدیل گردشگری ارائه می‌کند.

گردشگری یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی جهان است. این سومین گروه بزرگ صادراتی (پس از سوخت و مواد شیمیایی) است و در سال ۹۲ درصد تجارت جهانی را به خود اختصاص داده‌است.

برای برخی کشورها, این کشور می‌تواند بیش از ۹۰ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را نشان دهد و به طور کلی, سومین بخش بزرگ صادراتی اقتصاد جهانی است.

گردشگری یکی از بخش‌هایی است که بیش‌ترین تاثیر را بر اقتصاد, اقتصاد, معیشت, خدمات عمومی و فرصت‌ها در همه قاره‌ها داشته‌است. تمام بخش‌های زنجیره ارزش گسترده آن تحت‌تاثیر قرار گرفته‌اند.

درآمده‌ای صادراتی از گردشگری ممکن است به میزان ۱ / ۱۰ میلیارد دلار کاهش یابد. این امر تاثیر گسترده‌تری خواهد داشت و می‌تواند تولید ناخالص داخلی را تا ۱۰ / ۹۹ درصد کاهش دهد.

گردشگری از یکی از این مشاغل پشتیبانی می‌کند و معیشت میلیون‌ها نفر را در اقتصادهای توسعهیافته و درحالتوسعه فراهم می‌کند.

در برخی کشورهای در حال توسعه در کشورهای در حال توسعه, گردشگری بیش‌ترین سهم را در صادرات داشته‌است, در حالی که سهم مهمی از اقتصاد ملی در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه را نشان می‌دهد.
منبع:
کرونا چه بر سر صنعت گردشگری آورد؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عفیفه خدنگی