تورگردان | جتسجوی لحظه ای تور | تور کیش،تور مشهد،تور چابهار

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

گران ترین رستوران های کشور کجاست؟

لوکس‌ترین رستوران‌های ایران در شهرهای بزرگ کشورمان قرار گرفته‌اند و بدیهی است که تعداد بیشتری از آن‌ها در پایتخت باشند. رستوران‌های لوکس غالبا بر اساس طراحی دکوراسیون، میزان منحصر به فرد بودن فضای رستوران، کیفیت غذا، تخصص پرسنل و... امتیازدهی می‌شوند. باید یک نکته را درباره رستوران‌های لوکس در نظر بگیریم، آن هم میزان فضای شخصی است که در اختیار میهمانان قرار می‌گیرد. اگر میزها با فاصله مناسبی چیده شده باشند، میهمانان احساس آسودگی بیشتری داشته و پرسنل می‌توانند به بهترین شکل پذیرایی کنند.

با در نظر گرفتن تمام نکاتی که برای رستوران های لوکس نام بردیم، می‌توان گفت یک رستوران لاکچری با ایجاد فضا و جو آرام و شیک باکیفیت‌ترین غذا را سرو می‌کند. پارامترهای دیگری که به رستوران‌های لاکچری اضافه می‌شوند به نوعی امضای آن رستوران هستند که باعث می‌شوند در ذهن میهمانان ماندگار گردد. می‌خواهیم در ادامه تعدادی از لوکس‌ترین رستوران‌های ایران را در تهران، اصفهان، شیراز و مشهد نام برده و درباره ویژگی‌های هر کدام صحبت کنیم.

رستوران‌های لوکس در تهران

تعداد رستوران لاکچری و گران قیمت در پایتخت بسیار زیاد هستند. این رستوران‌ها معمولا دارای دکوراسیون داخلی و خارجی جذابی می‌باشند که با ظرافت و دقت زیادی طراحی شده و فضای منحصر به فردی به وجود آورده‌اند. برای انتخاب لیست لوکس‌ترین رستوران‌های تهران، به جدیدترین نظرات کاربران در فضای مجازی رجوع کردیم تا بتوانیم درباره کیفیت غذا هم اطلاعاتی به شما ارائه دهیم. غذا در این رستوران‌ها توسط سرآشپزهای متبحر و متخصص تهیه می‌شود. علاوه بر لذت بردن از فضای شیک رستوران‌های لاکچری در تهران، مطمئن باشید که غذاهای بسیار لذیذ و باکیفیتی میل خواهید کرد.

رستوران شاندیز جردن

رستوران شاندیز جردن در شهر تهران و در خیابان جردن قرار گرفته است. فضای لوکس، پرده‌های زیبا و شیک، لوسترهای بزرگ، نورپردازی تخصصی، میز و صندلی‌های لوکس و... همه باعث شده‌اند که این رستوران جزو لاکچری‌ترین رستوران‌های پایتخت باشد.

کیفیت غذا در شاندیز جردن قابل قبول است. منوی رستوران شامل غذاهای ایرانی و فرنگی می‌باشد که با تازه‌ترین و بهترین مواد اولیه تهیه می‌شوند. بسیاری از میهمانان، رستوران شاندیز جردن را برای سالگردها و جشن‌های خود انتخاب می‌کنند. شاندیز جردن یکی از رستوران‌های لوکس تهران است و برای برنامه جشن‌ها و مراسم شما، گزینه‌های شگفت انگیزی ارائه می‌کند.

رستوران گردان برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد در ارتفاع ۲۷۶ متری قرار دارد. دکوراسیون و فضای این رستوران ساده است اما منظره ابدی از پایتخت در برابر چشمان میهمانان قرار می‌دهد. غذای رستوران گردان برج میلاد سلف سرویس است. می‌توانید هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام را در این رستوران میل کنید. کیفیت غذا رستوران گردان برج میلاد بالا بوده و مخصوصا وعده صبحانه آن پیشنهاد می‌شود.

رستوران‌های لوکس در اصفهان

گردشگران زیادی برای بازدید از بافت تاریخی اصفهان، به این شهر سفر می‌کنند. بسیاری از رستوران‌های برتر شهر اصفهان نیز دارای تم سنتی و تاریخی می‌باشند. با این حال تصمیم گرفتیم چند رستوران با تم لوکس و مدرن از شهر اصفهان به شما معرفی کنیم.

رستوران خوان گستر

رستوران خوان گستر در منطقه جلفا و در هتل جلفا در اصفهان قرار گرفته است. این رستوران دارای فضای مدرن و شیک می‌باشد که بسیاری از پیش غذاها و دسرها را به صورت سلف سرویس ارائه می‌کند. کیفیت و تنوع غذاها در رستوران خوان گستر نیز بالا بوده و ارزش امتحان کردن دارند. از آنجایی که این رستوران در منطقه ارمنی نشین یعنی کوچه کلیسا وانک قرار گرفته، می‌توانید پس از بازدید از جاهای دیدنی اصفهان سری به خوان گستر بزنید.

رستوران گردان هتل آسمان

یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های ایران در اصفهان، رستوران گردان هتل آسمان است. این رستوران در بالاترین طبقه هتل آسمان قرار گرفته و منظره زیبایی از شهر اصفهان در آن قابل مشاهده می‌باشد. غذاهای این رستوران به شکل سلف سرویس سرو می شوند. در حین میل کردن غذا در رستوران گردان، منظره ۳۶۰ درجه شهر را با حرکت آرام تماشا خواهید کرد.

رستوران‌های لوکس در شیراز

شهر شیراز در فصل بهار و مخصوصا اردیبهشت تبدیل به بهشت ایران می‌شود. عِطر بهار نارنج شیراز همراه با میهمان‌نوازی شیرازی‌ها، انگیزه‌های کافی برای سفر به این شهر هستند. دو رستوران لوکس شیراز را در ادامه بشناسید.

رستوران هفت خوان

رستوران هفت خوان شیراز با الهام از هفت خوان رستم در شاهنامه نام‌گذاری شده است. همچنین خوان به معنی سفره نیز می‌باشد. فضای این رستوران با رنگ غالب سفید طراحی شده و فضای خصوصی مناسبی در اختیار میهمان خود قرار داده است. در رستوران مدرن هفت خوان از غذاهای باکیفیت ایرانی و فرنگی لذت خواهید برد. این رستوران در بلوار جدید دروازه قرآن قرار دارد.

رستوران باغ راز

اگر در فصل بهار به شیراز سفر کردید حتما به رستوران باغ راز سری بزنید. در محوطه باز این رستوران یک باغ زیبا وجود دارد که با المان‌های زیبا تزیین شده است. نام باغ راز برازنده این رستوران لوکس است و یکی از جاهای دیدنی شیراز محسوب می‌گردد. رستوران باغ در منطقه قصر دشت شیراز قرار دارد.


منبع: 
لوکس ترین رستوران های ایران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عفیفه خدنگی

در سواحل جنوب ایران چه تفریحاتی وجود دارد؟

سواحل جنوب کشور در کرانه خلیج فارس و دریای عمان، با زیبایی شگفت انگیز خود، سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کنند. این سواحل، رمز و راز بسیاری دارند و به اندازه دریای مازندران برای ایرانیان شناخته شده نیستند. می‌توانید با سفر به استان‌های هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان از خط ساحلی جنوب کشورمان دیدن کنید. ناگفته نماند که چندین جزیره مانند کیش و قشم هم در خلیج فارس، از جمله جالب‌ترین مقصدهای گردشگری می‌باشند. بسیاری از مناطق ساحلی جنوب ایران، حالت بکر خود را حفظ کرده‌اند و بازدید از این نقاط قطعا خالی از لطف نیست.

اجازه بدهید در ادامه درباره سواحل جنوب کشورمان بیشتر صحبت کنیم. همچنین به نقاط پرطرفدار ساحل جنوب بپردازیم.

سواحل خلیج فارس

آب‌های نیلگون خلیج فارس می‌توانند نظر هر گردشگری را به خود معطوف کنند. حتی اگر افرادی را می‌شناسید که چندان به سفر در طبیعت علاقه ندارند، مطمئن باشید جذب زیبایی و آرامش خلیج فارس خواهند شد. در خط ساحلی که از بندرهای بزرگ و صنعتی به دور هستند، ابهت خلیج فارس و سخاوت آن بیشتر به چشم می‌خورد. در این سواحل موجودات ریز و درشتی زندگی می‌کنند که به موهبت‌های همیشگی خلیج فارس وابسته هستند. همچنین از جمله زیباترین مناظر خلیج فارس، ماهیگیرانی هستند که با لباس‌های بومی و تورهای ماهیگیری به دریا رفت و آمد می‌کنند.

جزیره کیش و جزیره قشم در سال‌های اخیر به طور چشمگیری توسعه پیدا کرده‌اند. در این جزیره‌ها تمام امکانات لازم برای گردشگری و بازدید از جاهای دیدنی فراهم شده است. سواحل جنوب کشور و مخصوصا سواحل این دو جزیره به اندازه‌ای زیبا هستند که در یک سفر نمی‌توانید از تمام گوشه و کنار آن‌ها دیدن کنید.

جزیره قشم

اگر به نقشه جزیره قشم نگاه کنید، متوجه می‌شوید این جزیره شبیه به یک دلفین است. جالب است که در فصل پاییز و زمستان دلفین‌های زیادی در اطراف جزیره قشم دیده می‌شوند. این جزیره به عنوان یکی از ژئو پارک‌های کره زمین در سازمان یونسکو شناخته شده است. ژئوپارک جایی است که پدیده‌های زمین شناسی شگفت انگیز و کم‌نظیر در آن وجود دارند. جزیره قشم با وجود تنگه ستارگان، جنگل‌های حرا، غار نمکدان، تنگه چاهکو، دره شور، جزایر ناز، صخره خرچنگ‌ها و... یکی از مهم‌ترین ژئوپارک‌های جهانی و تنها ژئو پارک خاورمیانه می‌باشد.

 

جزیره قشم با سواحل زیبای شنی و صخره‌ای به عنوان مقصدی زیبا برای گردشگری و ماجراجویی به شما پیشنهاد می‌گردد. هر سلیقه‌ای داشته باشید در جزیره قشم یک یا چند سرگرمی جذاب برایتان یافت می‌شود. علاوه بر طبیعت زیبای قشم، خلق و خوی اهالی جزیره، غذاهای تازه و لذیذ دریایی و بومی، مراکز خرید متنوع و... همگی جزو جاذبه‌های گردشگری قشم می‌باشند. فرصت سفر به این سرزمین شگفت انگیز و پر رمز و راز را از دست ندهید!

جزیره کیش

از چندین دهه قبل کیش به یکی از جزیره‌های لوکس و توسعه یافته در خلیج فارس تبدیل شده است. بسیاری از گردشگران جوان در داخل کشور، جزیره کیش را برای سفر و مخصوصا تعطیلات انتخاب می‌کنند. در کیش تفریحات دریایی متنوعی فراهم شده است که برای گردشگران جوان مفرح و جذاب می‌باشند. از جمله این تفریحات دریایی در جزیره کیش می‌توان به غواصی، بانجی جامپینگ روی دریا، قایق‌سواری (قایق بادبانی، قایق تفریحی، کایاک، کریزی بوت و...)، شنا، ماهیگیری و... اشاره کرد.

اگر اهل ماجراجویی و هیجان هستید، هیچ جایی مانند کیش در ایران وجود ندارد که همه امکانات تفریحی و سرگرمی هیجان‌انگیز را در اختیار شما قرار دهد. همچنین اگر اهل آرامش و ساعات سرشار از سکوت هستید نیز می‌توانید در کیش سرگرمی‌های مختلفی برای خود بیابید. سرگرمی‌های آرامش بخش مانند استفاده از سالن‌های اسپا، ماهیگیری در سواحل مرجانی، دوچرخه سواری در جاده ساحلی، حمام آفتاب و... با روحیه شما هماهنگ می‌باشند.

سواحل دریای عمان

در ابتدا گفتیم که سواحل جنوب کشور به اندازه سواحل دریای مازندارن برای ایرانیان شناخته شده نیستند. سواحل دریای عمان در این میان بسیار کمتر از خلیج فارس شناخته شده و بسیاری از خطوط ساحلی آن بکر باقی مانده‌اند. در سال‌های اخیر همچنان که ایفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی، سواحل دریای عمان را به مخاطبان بیشتری معرفی کرده‌اند، تقاضای سفر به این مناطق نیز افزایش پیدا کرده است. دریای عمان نسبت به خلیج فارس جوش و خروش بیشتری دارد و طبیعت ساحل آن نیز بسیار متفاوت است. مهم‌ترین شهر ساحلی دریای عمان نیز بندر چابهار است که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

بندر چابهار

بندر چابهار از جمله مهم‌ترین بندرهای بین‌المللی کشورمان می‌باشد که در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. اگر تا به حال به این بندر زیبا سفر نکرده‌اید باید بگوییم که در بدو ورود به چابهار متوجه تفاوت آن با شهرهای ساحلی دیگر خواهید شد. پدیده‌های طبیعی زیبا و کم‌نظیری در سواحل جنوبی کشور در منطقه چابهار وجود دارند. از جمله این پدیده‌های شگفت‌انگیز می‌توانیم به کوه‌های مریخی، ساحل کویری، فوران امواج از میان صخره‌ها، سواحل صخره‌ای و... اشاره کنیم.

اگر از هر گردشگر و طبیعت‌گرد حرفه‌ای درباره شگفت انگیزترین مناطق ایران سؤال کنید، قطعا نامی از بندر چابهار در میان لیست او پیدا خواهید کرد. فرهنگ مردم بومی، مراکز خرید سنتی، غذاهای دریایی و محلی از دیگر جاذبه‌های گردشگری چابهار هستند. بنابراین علاوه بر سواحل زیبا می‌توانید مطمئن باشید که در بندر چابهار ماجراهای جذابی در انتظار شما هستند.
منبع: 
جاذبه های سواحل جنوبی کشور
 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عفیفه خدنگی

استان های پر طرفدار ایران در فصل بهار

ایران با وجود اقلیم‌های مختلف آب و هوایی یک سرزمین چهار فصل است. ما در ایران همه فصل‌ها را در منتهای زیبایی تجربه می‌کنیم و به وضوح متوجه تغییرات هر فصل می‌شویم. افراد برای اساس سلیقه و طبع شخصی به یک فصل علاقه بیشتری دارند. با این حال می‌دانیم که بهار و به‌ خصوص هفته‌های اول آن، آب و هوای مطبوعی دارد. به همین دلیل است که آغاز این فصل زیبا حسی شکننده و ظریف داشته و همچون مه صبحگاهی در فرصتی کوتاه تغییر می‌کند. وقتی درختان شکوفه دادند و هوا کمی گرم‌تر شد به این معنی است که وارد ماه اردیبهشت شده‌ایم.

تقریبا تمام ایرانیان با این نکته موافق هستند که طبیعت سرزمین ایران در فصل بهار و اردیبهشت‌ماه زیباتر می‌شود. شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و... در فصل بهار جلوه شگفت انگیزی دارند و میهمانان را فرا می‌خوانند. می‌خواهیم درباره جاهای دیدنی ایران در فصل بهار اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

 

در فصل بهار به کجا سفر کنیم؟

در فصل بهار مقصدهای گردشگری بسیاری در ایران وجود دارند که می‌توانیم نام ببریم. اوایل این فصل حتی برای سفر به کویر نیز مناسب است. به این ترتیب تمام مناطق مرکزی ایران، دارای آب و هوای مناسب و معتدلی در ماه فروردین هستند. ممکن است برخی افراد به هوای گرم‌تر و یا هوای سردتر علاقه داشته باشند پس برای اطلاعات دقیق‌تر درباره فصل بهار در سرزمین چهار اقلیم با ما همراه شوید. بدیهی است که در دوران کرونا بایستی تمام پروتکل‌های بهداشتی حین سفر را با دقت رعایت نمایید و با آگاهی از پروتکل‌های بهداشتی در سفر، سلامت خود و همسفران را در اولویت اول قرار دهید.

 

 

 

استان خراسان در فصل بهار

استان خراسان، استان پهناوری است و می‌توان در آن اقلیم‌های مختلف آب و هوایی را مشاهده کرد. از آنجایی که مرقد امام هشتم شیعیان در شهر مشهد قرار دارد، این شهر در همه فصل‌ها، پذیرای زائرین و مسافران زیادی می‌باشد. در سفر خود به این شهر مقدس می‌توانید از جاذبه های مشهد نیز دیدن کنید. بسیاری از این جاذبه‌ها در نزدیکی شهر مشهد قرار دارند. اگر حس ماجراجویی بیشتری دارید می‌توانید از روستاهای کوهستانی و سرسبز استان خراسان شمالی در بهار دیدن کنید.

جاهای دیدنی استان خراسان شامل موارد زیادی است و متأسفانه تعداد زیادی از این نقاط زیبا برای گردشگران ناشناخته می‌باشند. یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید تا ببینید برخی روستاهای زیبا در استان خراسان می‌باشند و طبیعت بکری دارند. بازدید از جاهای دیدنی این استان در فصل بهار لطف دو چندانی دارد.

استان فارس در فصل بهار

از همه گفتنی‌های فصل بهار در ایران که بگذریم نمی‌توانیم استان فارس و شهر شیراز را نادیده بگیریم. شهر شیراز در فصل بهار و اردیبهشت غرق در بوی بهار نارنج است. خانه‌ها و باغ‌های تاریخی شهر شیراز یکی از بهترین پیشنهادها برای سفر در فصل بهار می‌باشند. در گوشه و کنار شیراز به گشت و گذار بروید و ببینید چگونه این شهر با فضای روح‌پرور خود توانسته مهد شاعرانی مانند حافظ و سعدی باشد. علاوه بر شهر شیراز، جاذبه‌های گردشگری بسیاری در استان فارس قرار دارند که شامل تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و... هستند. این مکان‌های تاریخی و باستانی در فصل بهار جلوه زیباتری پیدا می‌کنند. در اطراف این مکان‌ها، دشت‌های سرسبز با گل و بوته‌های بهاری منظره شگفت انگیزی دارند.

ناگفته نماند که سفر به دشت ارژن شیراز خالی از لطف نیست. در این دشت پدیده‌های طبیعی بسیاری مانند دریاچه، کوه، دشت شقایق و... دیده می‌شوند. همچنین می‌توانید ایل‌های قشقایی را در ییلاق مشاهده کنید.

استان هرمزگان در فصل بهار

حال که نوبت به بخش‌های جنوبی‌تر کشورمان رسیده است به زیبایی‌های این استان در فصل بهار می‌پردازیم. این استان دارای بندرهای کوچک و بزرگی می‌باشد که مناظر ساحلی زیبایی دارند. حتما می‌دانید که مراکز خرید بزرگ و کاملی در شهرهای جنوبی کشور دایر هستند که اگر اهل خرید باشید می‌توانید حسابی خوش بگذرانید. دو جزیره کیش و قشم هم که دیگر نیاز به معرفی ندارند. این دو جزیره، مهم‌ترین و محبوب‌ترین جزایر خلیج فارس بوده که در هر فصلی از سال، مقصد مناسبی برای سفر می‌باشند.

توصیه می شود در فصل زمستان به کیش سفر کنید با این حال اوایل فصل بهار نیز برای سفر به کیش مناسب است.

استان اصفهان در فصل بهار

شهر اصفهان در حاشیه زاینده‌رود شکل گرفته است به همین دلیل فضای سبز وسیع و درختان کهنسالی در این شهر دیده می‌شوند. شهرداری اصفهان نیز برای زیباسازی شهر، به طور پیوسته در حال گلکاری و ایجاد المان‌های شهری جذاب می‌باشد. اگر در فصل بهار و در نوروز به اصفهان سفر کنید از زیبایی‌های این شهر لذت خواهید برد. در فصل بهار و به‌ خصوص اردیبهشت ماه حتما سری به هشت بهشت اصفهان، پل خواجو، باغ چهلستون، باغ گل‌ها، پارک ناژوان و... بزنید. تمام جاهای دیدنی که نام بردیم در فصل بهار جلوه ویژه‌ای دارند و حال و هوای شما را تغییر می‌دهند.
منبع : فصل بهار در سرزمین چهار اقلیم

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عفیفه خدنگی

راهنمای تور مشهد

هفته آخر شهریور هم رسید و هنوز هستند کسانی که سفر نرفته اند. از این به بعد، درس و مشق های مدرسه بچه ها و کلاس های دانشگاه هم شروع می شود و اجازه سفر کردن را به راحتی نمی دهد. اگر تقویم را نگاهی بیندازید متوجه می شوید که تا پایان سال 98 جز دو سه روز تعطیلی پراکنده در آبان ماه، تعطیلات به درد بخوری وجود ندارد. یا باید از کلاس های درسی غیبت کرد، یا چند روزی مرخصی گرفت تا بتوان سفری سه چهار روزه را تجربه کرد. آیا می توانیم همین چند روز باقیمانده، بار سفر را ببندیم؟ شاید تورهای دو سه روزه در این فرصت، بهترین راهکار باشد. اما کجا برویم؟ تور مشهد، تور کیش، تور چابهار و تورهای داخلی از این دست، معمولا به صورت دو سه روزه برگزار می شود و هر کدام هم برای خود مزایایی دارد. این تورها هیچ وقت تکراری نمی شوند و همیشه طرفدار دارند.

هر فصل از سال که اراده کنیم تور مشهد پابرجاست و می توان به آن سفر کرد. این شهر علاوه بر زیارت، جاذبه های متنوع تفریحی و ییلاقی دارد و با توجه به امکانات خوب شهری سفری راحت و بی دردسر را به ارمغان می آورد. پس چمدان هایمان را ببندیم و همزمان گوشی را دستمان بگیریم تا این تور را به صورت آنلاین از طریق تورگردان خریداری کنیم. با هم کمی از جاذبه های این شهر را مرور می کنیم تا پس از سفر به مشهد بدانیم کجاها برویم و چگونه از فرصت هایمان به بهترین نحو، استفاده کنیم.

 

پیر پالان دوز در تور مشهد

 

مقبره پیر پالان دوز در مشهد

 

روز اول تور مشهد

 

شروع تور مشهد با زیارت

 

خب! حالا که تور مشهد را برای این چند روز انتخاب کرده اید بهتر است همان ابتدا با تاکسی، اتوبوس یا مترو خود را به حرم برسانید و امام رضا را زیارت کنید. روح و جانتان که صفا گرفت، بعد از آن شما را به بخش های دیدنی مشهد خواهیم برد. نمی دانم از کدام خیابان به حرم مشرف شده اید ولی هر یک از جوانب حرم یعنی از خیابان های شیرازی، نواب صفوی، طبرسی یا امام رضا و خسروی به یکی از صحن های اصلی حرم راه دارد. از صحن انقلاب، جمهوری، آزادی، جامع رضوی یا هر یک از صحن ها و رواق ها که مشرف شدید، اول از همه، اگر حرم شلوغ نبود خود را به نزدیکی روضه منوره برسانید و حال و هوای رواق های نزدیک روضه را درک کنید. یادتان باشد در این رواق ها و حجره ها، می توان از بخش های دیگری نیز دیدن کرد. برای مثال سری هم به مقبره شیخ بهایی، نخودکی، کبوترانه، مدرسه پریزاد و مدرسه دو در بزنید. اگر از قبل بلیط مهمانسرای حضرت و غذای حضرتی را تهیه کرده باشید، نهار را می توانید مهمان غذای حضرت باشید.از طریق اپلیکیشن برنامه رضوان می توانید برای مهمانسرا ثبت نام کنید.

 

رفتن به پارک ها و طرقبه شاندیز

 

حالا که زیارت کردید وقت آن است که بچه ها را ببرید و در مشهد بگردانید. برای اینکه آب و هوایی عوض کرده باشید بهتر است به پارک ها و بوستان ها بروید. در داخل شهر مشهد چندین پارک جنگلی و بسیار بزرگ و با صفا و بوستان های متعددی در همه محله ها وجود دارد. اگر به دیدن پارک هایی مثل پارک ملت مشهد یا پارک جنگلی وکیل آباد یا پارک چهل بازه و دیگر پارک های درون شهر رضایت نمی دهید، ساکتان را بردارید تا شما را به طرقبه شاندیز ببریم. به دوراهی طرقبه شاندیز که می رسید، باید انتخاب کنید که به طرقبه می روید یا شاندیز؟ طرقبه پر از روستاهای ییلاقی و مناطق خوش آب و هوا مثل دره ارغوان، مجموعه گردشگری چالیدره، روستای تاریخی کنگ، نغندر و غیره است. از قبل، باید تصمیم بگیرید که کجا را برای خوشگذرانی در جاهای دیدنی مشهد انتخاب کرده اید.

 

شام در رستوران شاندیز

 

بهتر است اگر به شاندیز می روید برنامه ریزی کنید که برای شام به یکی از رستوران های شاندیز بروید. معروف ترین رستوران های معروف مشهد و حتی برترین های کشور در شاندیز قرار گرفته است. اگر هوس کباب، شیشلیک، ماهیچه یا غذاهای درست و حسابی کرده اید باید جلوی رستوران های حاج حسن شاندیز، ارم شاندیز، قورمه خوران شاندیز، رستوران سدروس شاندیز، رستوران تخت جمشید شاندیز و غذاخوری های معروف شاندیز مشهد توقف کنید. خوشبختانه آب و هوا، بسیار مطبوع است و می توانید علاوه بر نوش جان کردن غذاهای لذیذ و دلچسب، از مناظر نیز لذت ببرید. بیشتر مشهدی ها، جمعه قبل از ظهر راهی طرقبه شاندیز می شوند. به همین دلیل از ساعت 11 به بعد، انتهای بلوار وکیل آباد تا دو راهی طرقبه شاندیز ترافیک سنگی شکل می گیرد. عصر ها هم از ساعت 7 به بعد راه برگشت به مشهد شلوغ می شود. پس هیچ وقت این ساعت و روز را برای رفت و برگشت به این مناطق انتخاب نکنید.

 

شیشلیک در تور مشهد

 

شیشلیک در رستوران های شاندیز مشهد

 

روز دوم تور مشهد

 

سر زدن به جاذبه های تاریخی نزدیک حرم

 

اگر در یکی از هتل های نزدیک به حرم اقامت دارید و به جاذبه های تاریخی علاقمند هستید می توانیم امروز صبح را به بازدید از اماکن تاریخی اختصاص دهیم. هر چند که باید اعتراف کنیم، تنها یک نصف روز برای گشت تاریخی در این محله کافی نیست ولی ما به شما کمک می کنیم که بهترین استفاده را از فرصت تان داشته باشید. اول از همه بیایید سری به موزه های حرم بزنیم. کافی است از خادم ها سوال کنید تا ورودی موزه را نشانتان دهند. موزه ها،تنوع زیادی دارد. بخش های هنری، طبیعی، تاریخی با موضوعات مختلفی برای سلایق همه افراد جوابگوست. بهتر است یک یا چند بخش از موزه را انتخاب کرده و آن را بازدید کنید. اگر بخواهید همه موزه های حرم را به یکباره ببینید هم از خستگی هلاک می شوید هم وقت کم می آورید. توصیه می شود آن هایی که به هنر علاقه دارند، موزه تخصصی فرش، گنجینه هنرهای تجسمی، موزه آثار استاد فرشچیان و نمایشگاه های موقت که هر چند وقت یکبار برپا می شود را از دست ندهند. کوچکترها را می توانید به گنجینه آبزیان و گنجینه نجوم ببرید و علاوه بر لذت بردن شخصی، به آن ها نیز چیزهایی یاد بدهید. بخش های دیگر موزه مثل گنجینه سکه، موزه مردم شناسی، گنجینه تمبر و اقلام پستی، گنجینه اسکناس، موزه قرآن و نفایس و غیره می تواند برای همه سرگرم کننده و جذاب باشد. پیشنهاد می شود موزه تاریخ حرم رضوی را هم بازدید کنید. در این بخش، ضریح ها و صندوق های قبر قدیمی حرم نگهداری می شود که بسیار جالب توجه است.

 

موزه حرم در تور مشهد

 

 

بعد از بازدید مختصر از موزه حرم، از طریق بست طبرسی یا صحن نواب خود را به ورودی نواب برسانید و وارد خیابان نواب صفوی شوید. در این قسمت از شهر مشهد، اماکن تاریخی زیادی انتظارتان را می کشد. خانه های تاریخی، مقابر و آرامگاه های بزرگان، مدارس تاریخی و بازارهایی که هنوز به کار خود ادامه می دهند ولی با نیم نگاهی می توان تاریخ قدیم شهر مشهد و رونق بازار در شهر قدیم مشهد را حدس زد. مهمترین خانه تاریخی مشهد در این محله، خانه تاریخی داروغه است که در خیابان نواب صفوی، راسته حوض مسگران در کوچه ای به نام داروغه قرار گرفته است. در ایام تعطیل به خصوص فصل نوروز این کوچه رونق زیادی می گیرد و با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تاریخی مشهد، حال و هوای دیگری پیدا می کند. از دیگر جاذبه های خیابان نواب، خانه توکلی، خانه امیری، مدرسه عباسقلی خان، مقبره پیز پالان دوز و... است.

 

نهار در دیزی سرای سعیدی

 

حالا که این طرف ها هستید بهتر است برای نهار بهترین دیزی مشهد و کل کشور را نوش جان کنید. با کمی پیاده روی می توانید خودتان را به خیابان 17 شهریور برسانید و در سنتی سرای سعیدی، دیزی سفارش دهید. این رستوران هنوز همان حال و هوای قدیمی را دارد و سر و وضع ظاهری اش تغییر نکرده است ولی دیزی های پر گوشت و ماهیچه اش همه چیز را از یاد آدم می برد. چند وقت پیش که مستر تیستر به مشهد آمده بود به این رستوران آمد و بعد از خوردن دیزی اعتراف کرد که: «بهترین دیزی عمر مستر تیستر به دیزی سرای سعدی تعلق گرفت». همانطور که گفتیم؛ ما شما را جای بدی نمی بریم.

 

دیزی در تور مشهد

 

 

آب تنی در پارک های آبی مشهد

 

نمی شود به تور مشهد بیایی و مایو با خودت نیاوری. بهترین پارک های آبی سرپوشیده کشور و حتی خاورمیانه در این شهر قرار گرفته است. می توان به یکی از این پارک ها رفت و تفریحی خانوادگی و مهیج را برای همه همسفران رقم زد. خوشبختانه با ورود به مجموعه های آبی متوجه می شوید که همه سنین و سلیقه ها می توانند سرگرمی مخصوصِ خودشان را داشته باشند. کوچکتر که حوض و سرسره های آبی خودشان را دارند. بزرگترهای می توانند به سالن های سونای خشک و بخار و استخر های نمک، ماسه درمانی، نمک درمانی، فیش درمانی، ماساژ درمانی، حمام ترکی و خلاصه هر چیزی که علاقه و نیاز دارند مراجعه کنند. جوان تر ها هم می توانند با سرسره سواری و استفاده از انواع بازی های مهیج و نشاط آور کلی عشق و حال کنند. مهمترین پارک های آبی مشهد، سرزمین موج های خروشان، پارک آبی ایرانیان، موج های آبی و غیره اشاره کرد. اگر در هتل های لوکس و پنج ستاره نزدیک به حرم اقامت داشته باشید می توانید از استخرهای موجود در هتل ها با انواع امکانات سونا و جکوزی و اسپا و غیره استفاده کنید.

 

پارک های آبی در تور مشهد

 

 

روز سومِ مشهدگردی

 

روز آخر سفر است و نمی توان از سوغات و خرید کردن در مشهد غافل شد. خیلی جاها مانده که هنوز نرفته ایم و خیلی کارها می توانستیم انجام دهیم که امکان و فرصتش نبود ولی گزیده دیدنی های مشهد را دیده ایم و نیازی به حسرت خوردن نداریم. برای خرید کردن در مشهد باید بدانید که گزینه های بسیار بسیار متنوعی پیش روی شماست. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، رفتن به بازار و مراکز خرید مشهد که بعضی از آن ها بخش های مهم تفریحی و گردشگری را در خود جای داده اند، خالی از لطف نیست. برای نمونه مرکز خرید آرمیتاژ گلشن در هفت تیر، پروما و الماس شرق، بازار اطلس و همه و همه طبقات و بخش های مهم تفریحی مثل سینما، شهر بازی، گالری، آتلیه و غیره دارند. اگر به دنبال عطرهای قدیمی و سنگ های قیمتی به خصوص انگشتر یا زعفران و نبات و زرشک به عنوان سوغات مشهد هستید توصیه می شود به بازار قدیم مشهد یعنی بازار رضا بروید. بازار رضا از بازارهای سرپوشیده و قدیمی مشهد است که یکی از ورودی های آن به فلکه آب و ورودی دیگر آن به بازارهای خیابان 17 شهریور می رسد. انواع سوغاتِ خوردنی و غیر خوردنی مشهد در این مناطق پیدا می شود. بیایید کارمان را با مراکز خرید و پاساژها تمام کنیم تا نهار را در یکی از رستوران های مدرن و فست فودهای مشهد بخوریم. حیف است مشهد باشیم و به یکی از رستوران های عربی این شهر نرویم چون نمونه اش در شهرهای دیگر پیدا نمی شود. رستوران های نسیم لبنان، لیالی فرات، بعلبک و غیره در بخش های مختلف شهر آماده پذیرایی از مهمانان می باشند.

 

بازار رضا در تور مشهد

 

منبع: جاهای دیدنی مشهد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عفیفه خدنگی