تورگردان | جتسجوی لحظه ای تور | تور کیش،تور مشهد،تور چابهار

۶ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

کمر آنتالیا

کمر آنتالیا در خلیج آنتالیا و در نزدیکی کوهستان توروس قرار دارد. این ساحل زیبا یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی آنتالیا است. آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای همراه با تفریحات آبی مفرح، گردشگران بسیاری را به خود حذب می‌کند. در کمر (Kemer) هتل‌های لوکس و متعددی نیز وجود دارند که اقامتگاه مسافران داخلی و خارجی هستند. از آنجایی که شهرت آنتالیا به دلیل وجود چنین ساحل‌هایی است، تصمیم گرفتیم در یک مطلب کوتاه درباره کمر صحبت کنیم.

کمر آنتالیا

کمر آنتالیا کجاست؟

 

ساحل کمر یکی از جذاب‌ترین و توریستی‌ترین مناطق آنتالیا است که در غرب آنتالیا می‌باشد. این ساحل زیبا جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده و از هر نظر امکانات رفاهی بسیاری برای گردشگران دارد. می‌توانید در هتل‌های لوکس کمر اقامت کنید و از پنجره اتاقتان منظره زیبای دریا و ساحل شنی را مشاهده نمایید. همچنین امکان شنا کردن و آفتاب گرفتن در ساحل کمر وجود دارد. توجه داشته باشید که در فصل گرما، ساحل کمر مملو از توریست‌های ایرانی و اروپایی است. بنابراین باید انتظار داشت که در فصل تابستان این ساحل بسیار شلوغ باشد. به جز تفریحات آبی، سرگرمی‌های دیگری در این ساحل وجود دارند. برای مثال کافه‌ها و رستوران‌هایی که غذاهای سنتی ترکی به همراه نوشیدنی‌های گوارا سرو می‌کنند در این ساحل بسیار فراوان می‌باشند.

علاوه بر تمام تفریحات لوکس و هیجان انگیز می‌توانید همراه خانواده خود در تور آنتالیا یک پیک نیک آرامش بخش داشته باشید. خلاصه در کمر آنتالیا ساعات بسار خوشی برای شما سپری خواهند شد و هیچ محدودیتی درباره سلیقه تفریحی شما وجود ندارد. تقریباً تمام گردشگرانی که به این ساحل سفر کرده‌اند از کیفیت تفریحات و منظره زیبای آن رضایت داشته‌اند.

 

برای رزرو تور آنتالیا از مشهد کلیک کنید

 

تاریخچه کمر آنتالیا

 

پیش از امپراطوری عثمانی، ساحل کمر در اختیار یونانیان بود که نام ایدروس را برای آن انتخاب کرده بودند. عثمانی‌ها این ساحل را تصاحب کردند و نام کمر را بر آن نهادند. به این دلیل که کمر در بازه‌های زمانی مختلف دچار سیلاب و رانش زمین می‌شد، در سال ۱۹۱۶ یک دیوار اطراف این منطقه ساخته شد. دیوار کمر حدود ۲۳ کیلومتر بود و باعث می‌شد تنها راه دسترسی به کمر از طریق دریا و قایق باشد. در سال ۱۹۸۰ میلادی دولت ترکیه تصمیم گرفت صنعت گردشگری خود را دگرگون کند. به این ترتیب بود که دیوار برداشته شد و منطقه کمر به عنوان یک مکان توریستی توسعه پیدا کرد.

 

رزرو تور آنتالیا از تهران

 

تله کابین الیمپوس کمر

از جاهای دیدنی آنتالیا در منطقه توریستی کمر، تله کابین الیمپوس است. این تله کابین جزو طولانی‌ترین و امن‌ترین تله کابین‌های دنیا می‌باشد. گفته می‌شود طول تله کابین الدمپوس به ۴ هزار متر می‌رسد. تله کابین حدود ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا حرکت می‌کند. با سوار شدن به الیمپوس می‌توانید مناظر زیبایی از کوهستان تاهتالی، صخره‌های سنگی، جنگل‌های کاج و ساحل کمر مشاهده کنید. تله کابین الیمپوس بارها به عنوان یکی از تله کابین‌های امن معرفی شده و در اروپا شهرت دارد.

بنا به دلایلی که نام بردیم گردشگران زیادی علاقه دارند سوار تله کابین الیمپوس شوند. اگر شما هم می‌خواهید این تله کابین را امتحان کنید احتمالاً با صفی طولانی مواجه می‌شوید. مطمئن باشید که تله کابین الیمپوس ارزشش را دارد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عفیفه خدنگی

هتل شایگان کیش

هتل شایگان کیش از هتل های پنج ستاره ای است که علی رغم امکانات بی نظیر از قیمت مناسبی برخوردار است. این هتل در سال ۱۳۸۲ در مرکز جزیره و در دل بازارهای مهم شهر آغاز به کار کرد و از آن زمان به بعد به دلیل برخورداری از امکانات تفریحی و رفاهی پُر شمار و دکوراسیون شیک و لوکس اتاق هایش با استقبال گردشگران کیش مواجه شد. توضیحات کامل در خصوص هتل شایگان کیش را در وبلاگ تورگردان دنبال کنید و سفری ارزان قیمت به کیش همراه با اقامت در این هتل را از دست ندهید.

 

تور کیش هتل شایگان

 

 

اتاق های هتل شایگان کیش

 

هتل شایگان کیش به مساحت 15 هزار مربع، 135 اتاق لوکس و خوش طرح را در 4 طبقه در بر گرفته است. اتاق های هتل، در انواع دو تخته و سه تخته است و سوئیت ها نیز یک خوابه، رویال و چهارنفره طراحی شده است.

اطلاعات اتاق ها و سوئیت ها از این قرار است:

اتاق سه تخته هتل شایگان: شامل 1 تخت دو نفره و 1 تخت یک نفره، در طبقات اول تا سومِ هتل.

اتاق دو تخته هتل شایگان: مشتمل بر 2 تخت یک نفره یا 1 تخت دو نفره در طبقه های اول تا سوم هتل.

سوئیت دو خوابه و چهار نفره هتل شایگان: این سوئیت مشتمل بر 1 تخت دو نفره در یکی از اتاق خواب ها و 2 تخت دو نفره در اتاق دیگر است. این سوئیت ظرفیتِ نفر اضافه هم دارد ولی باید از تشک استفاده کند.  

سوئیت یک خوابه سه نفره هتل شایگان: دارای 1 تخت دو نفره در اتاق خواب و 1 تخت تک نفره در نشیمن. برای نفر اضافه نیز یک تشک تعلق می گیرد.  

تمامی اتاق ها و سوئیت ها از مبلمان شیک و سرویس خوابِ راحت و تمیز برخوردار است. مینی بار، تلویزیون، روم سرویس 24 ساعته، صبحانه و نهار در اتاق، سیستم بیدار باش، سیستم تهویه مطبوع، صندوق امانات، سرویس بهداشتی فرنگی و اینترنت رایگان نیز از امکانات این اتاق هاست.

کودکان زیر 5 سال بهصورت رایگان از امکانات اتاق ها، برخوردار می شوند.

 

تور کیش هتل شایگان

 

 

امکانات هتل شایگان کیش

 

هتل شایگان به تناسب ستاره هایش، از امکانات کافی از قبیل آسانسور، خودپرداز، تاکسی، ترنسفر رایگان فرودگاه، پارکینگ سرپوشیده و سرباز ( در مجموع با ظرفیت 14 خودرو)، نماز خانه، فروشگاه، سالن کنفرانس، اعلام حریق، پذیرش ۲۴ ساعته، آنتن مرکزی، امکاناتی مثل ویلچر برای میهمانان ناتوان جسمی، تاکسی سرویس شبانه روزی، کافی نت و اینترنت رایگان در لابی و تمام اتاق ها، اتاق جلسات  اداری و کاری، سالن آمفی تئاتر، اتاق مخصوص تماشای فیلم برخوردار است.

از امکانات تفریحی هتل شایگان که در میان گردشگران در کیش اهمیت پیدا کرده، می توان به کلوپ بازی مخصوص کودکان اشاره کرد. این کلوپ در میان افرادی که خانوادگی به کیش سفر می کنند، طرفداران زیادی دارد. تفریحات دیگری مثل سالن بیلیارد، سالن بدن سازی، آرایشگاه، فوتبال دستی، اتاق بازی های رایانه ای و دوچرخه جزو سرگرمی های بزرگسالان در کیش هتل شایگان است.

از دیگر امکانات هتل شایگان می توان به مجموعه آبی مشتمل بر سونای زنانه و مردانه، جکوزی، اتاق ماساژ و اسپا اشاره کرد. خدمات اسپای هتل شایگان مشتمل بر ماساژ سوئدی، ماساژ تایلندی، ماساژ عمیق ماهیچه ای، ماساژ شمع، درمان عضله، درمان صورت و ماساژ سنگ داغ است.

 

تور کیش هتل شایگان

 

 

رزرو تور کیش هتل ویدا با تخفیف

 

 

این مجموعه در طبقه پایین هتل قرار دارد. خانم ها همه روزه از ساعت 8 صبح تا 4 و نیم عصر و آقایان هر روز به جز یکشنبه ها از ساعت 6 عصر تا 11 و نیم شب می توانند از استخر و امکاناتِ آن استفاده کنند. روزهای یکشنبه از ساعت 9 شب تا 11 و نیم مجموعه آبی هتل شایگان، مخصوص آقایان است.

آتلیه هتل شایگان با ارائه لباس های مختلف برای عکاسی محبوبیت پیدا کرده است. جوان ها و زوج های جوانی که این هتل را برای آغاز زندگی مشترک انتخاب می کنند، معمولا عکس های زیادی در این آتلیه به یادگار می گیرند.

از دیگر خدمات هتل شایگان به میهمانان، برنامه گشت شهری است. در این میان چتر سواری با پاراسل و شاتل سواری ، بیش از همه طرفدار دارد.

 

تور کیش هتل شایگان

 

این را نیز می پسندید: تور کیش هتل پانوراما از تهران

 

رستوران ها و سایر امکانات رفاهی هتل شایگان کیش

 

هتل شایگان کیش از چندین غذاخوی مثل رستوران، سفره خانه سنتی، کافی شاپ و فست فود برخوردار است. این غذاخوری ها همه ذائقه ها و سلایق را در نظر گرفته وبهترین طعم ها و مزه ها را در مدت لذت بردن از تور کیش به میهمانانِ هتل عرضه می کند. رستوران شانی در طبقه همکفِ هتل با ظرفیت ۲۵۰ نفر، آماده پذیرایی از میهمانان برای غذاهای معمولی فست فودی است. فست فود شانی در همین طبقه انواع پیتزاها، اسنک ها و ساندویچ های آماده را ارائه می کند.

آن هایی که به دنبال غذاهای سنتی مثل دیزی، آش، کباب و خورشت هستند باید به سفره خانه سنتی صبا بروند. انواع غذاهای سنتی در این رستوران سرو می شود. چایخانه هتل، هر روز از ۲ بعدازظهر تا ۲ نیمه شب چایی اش به راه است و محل خوبی برای دور همی های گردشگران است. در آنجا انواع نوشیدنی های سرد و گرم فراهم است. کافی شاپ شهنوش در لابی هتل قرار دارد. بهترین کیک ها و بستنی ها و خوش طعم ترین قهوه ها در این کافی شاپ و دو کافه دیگر به نام های کافی شاپ آفتابگردان و کافی شاپ تراس ارائه می شود.  کافی شاپ تراس که در طبقه 4 قرار گرفته، از زیباترین کافی شاپ های این هتل است. از آن بالا، چشم اندازی زیبا و دل انگیز از دریا، در برابر دیدگان میهمانان قرار می گیرد.

 

برای رزرو تور کیش هتل کوروش کلیک کنید. 

 

تور کیش هتل شایگان

 

این را نیز می پسندید: تور کیش هتل شایگان

 

موقعیت مکانی هتل شایگان کیش

 

هتل شایگان کیش در ابتدای بلوار رودکی و در میدان پردیس قرار گرفته است. گردشگرانی که به کیش رفته باشند، به خوبی می دانند که این میدان در چه موقعیت خوبی قرارگرفته است. این موقعیت سبب شده هتل شایگان راه چندانی تا مراکز مهم خرید کیش مثل بازارهای پردیس و رستوران های کیش نداشته باشد. مرکز خرید مروارید، بازار زیتون و مراکز تجاری پانیذ نیز دسترسی آسانی به هتل شایگان کیش دارند.

هتل شایگان، دسترسیِ آسانی به جاهای دیدنی کیش همچون پارک دلفین ها، پلاژ بانوان، پارک ساحلی مرجان، اسکله تفریحی کیش، بولینگ مریم و شهر زیر زمینی کاریز دارد.

فاصله هتل شایگان تا بازارهای پردیس و پانیذ 500 متر؛ تا هایپر مارکت 200 متر؛ تا پیست کارتینگ 250 متر؛ تا پلاژ آقایان 1 کیلومتر؛ تا اسکله تفریحی 1.4 کیلومتر؛ تا پلاژ بانوان 3.9 کیلومتر؛ تا ساحل مرجان و بازار مرجان 3.9 کیلومتر؛ تا فرودگاه 5 کیلومتر؛ تا پارک دلفین ها و باغ پرندگان 6.7 کیلومتر؛ تا شهر زیرزمینی کاریز 6.9 کیلومتر است. دورترین نقطه به هتل شایگان کشتی یونانی با 14.5  کیلومتر فاصله است.

 

تور کیش هتل شایگان

 

 

ساعت تحویل اتاق های در هتل شایگان

 

ساعت تحویل اتاق ( چِک این ) در هتل شایگان، 2 ظهر و ساعت تخلیه اتاق ( چک اوت) 12 ظهر است.

 

منبع: هتل شایگان کیش 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عفیفه خدنگی

شهر سیده آنتالیا

شهر سیده آنتالیا یکی از زیباترین شهر‌های کشور ترکیه می‌باشد. سیده در ۱۵ کیلومتری شرق شهر آنتالیا قرار دارد. این شهر علاوه بر ساحل و طبیعت شگفت انگیز، مکان‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده است. قدمت شهر سیده به دوران امپراطوری رومیان می‌رسد و به همین دلیل در بخش‌های مختلف آن می‌توانید آثار باستانی قابل توجهی را مشاهده کنید. از آنجایی که شهر سیده آنتالیا در منطقه مدیترانه جزو جاذبه‌های گردشگری می‌باشد تصمیم گرفتیم در یک مطلب درباره آن صحبت کنیم. اگر قصد سفر به آنتالیا دارید این مطلب را دنبال کنید تا اطلاعات کاملی به شما ارائه دهیم.

 

نمای هوایی شهر سیده آنتالیا

 

شهر سیده در آنتالیا

 

اجازه بدهید در این بخش به معرفی شهر سیده آنتالیا بپردازیم. سیده (Side) در زبان ترکی به معنای انار است. احتمالا در گذشته‌های دور درختان انار در این شهر رشد کرده بودند. سیده چند ساحل زیبا دارد که گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. سواحل سیده دارای شن‌های نرم و طلایی رنگ هستند که در کنار آبی زلال دریا، منظره‌ شگفت انگیزی بوجود می‌آورند. علاوه بر سواحل زیبا در سیده هتل‌های لاکچری، مراکز خرید بزرگ، موزه، آکواریوم و مکان‌های تاریخی زیادی وجود دارند. شهر سیده در استان آنتالیا تنها ۴ هزار نفر جمعیت دارد اما در فصل تابستان با حضور توریست‌های داخلی و خارجی جمعیت آن به بیش از ۱۰ هزار نفر می‌رسد.

شاید شما برای سفر به ترکیه شهرهایی مانند استانبول، آنتالیا، کوش آداسی و … را انتخاب کنید اما مطمئن باشید سیده هم گزینه جذابی است. اگر به بناهای تاریخی علاقه داشته باشید می‌توانید ساعاتی از روز را در سیده به بازدید از معبد آتنا، آمفی تئاتر و … اختصاص دهید. در ادامه همراه دوستان یا خانواده از سواحل زیبای سیده لذت ببرید.

 

آثار باستانی شهر سیده آنتالیا

 

جاهای دیدنی سیده آنتالیا

 

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که جاهای دیدنی سیده شامل سواحل زیبا، جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های تاریخی می‌باشند. حال می‌خواهیم در این بخش به معرفی این جاذبه‌ها بپردازیم و درباره هر کدام توضیحات مختصری ارائه دهیم.

 

معبد آپولو و معبد آتنا در سیده

قدمت تمدن بشری در شهر سیده آنتالیا به بیش از ۲ هزار سال می‌رسد. اوج شکوه شهر سیده به قرن ۶ و ۷ قبل از میلاد باز می‌گردد یعنی زمانی که یونانیان در این منطقه، بندر بزرگی ساختند. پس از آن‌ها رومیان شهر سیده را تحت حکومت خود اعلام کردند. در قرن ۷ میلادی، بندر سیده به گل نشست در نتیجه کشتی‌ها نمی‌توانستند در این بندر پهلو بگیرند. پس از این اتفاق سیده کم کم از رونق افتاد. یادگارهایی که از دوران حکومت یونانیان و رومیان در شهر سیده آنتالیا باقی‌ مانده است، معبد آپولو و معبد آتنا می‌باشند. این دو معبد دارای ستون‌های بلندی می‌باشند که به سبک یونانی و رومی ساخته شده‌اند. درست است که بقایای معبد آپولو و معبد آتنا بسیار مختصر هستند ولی منظره این سازه‌های تاریخی در برابر دریای مدیترانه فوق‌العاده است.

اگر به تور آنتالیا رفتید و شهر سیده را دیدید حتما سری به معبد آپولو و معبد آتنا بزنید. این مکان‌های تاریخی برای عکاسی سوژه‌های جذابی دارند و تصاویر به یاد ماندنی برای شما خلق خواهند شد.

 

هتل های شهر سیده آنتالیا

 

آمفی تئاتر سیده

بزرگترین آمفی تئاتر تمدن پامفیلیا در شهر سیده ساخته شده است. این آمفی تئاتر گنجایش ۱۵ هزار تماشاگر را داشت. در حال حاضر بسیاری از قوس‌های آمفی تئاتر ویران شده‌اند اما تماشای این مکان تاریخی همچنان لذت بخش است. اگر در سفر به سیده قصد داشتید از آمفی تئاتر دیدن کنید، کفش مناسب بپوشید زیرا پیاده روی بین سنگلاخ‌ها و بقایای تاریخی کمی مشکل است.

 

برای رزرو تور دبی کلیک کنید

 

استیت آگورا سیده

استیت آگورا یک بنای تاریخی متعلق به دوران حکومت رومیان می‌باشد. قدمت این بنا به قرن ۵ یا ۶ پس از میلاد باز می‌گردد. استیت آگورا شامل یک ساختمان دو طبقه است که بر اساس شواهد می‌توان گفت یک کتابخانه باستانی می‌باشد. بسیاری از بخش‌های این بنا ویران شده اما همچنان ستون‌های سنگی و زیبای آن پا بر جا باقی مانده‌اند. در ضلع شرقی استیت آگورا، بقایای ساختمان قصر اسقف اعظم قابل مشاهده است. قصر اسقف متعلق به دوران حکومت بیزانس می‌باشد. فضای اطراف استیت آگورا هم پوشیده از سنگ و صخره است بنابراین برای بازدید از این مکان تاریخی حتما کفش مناسب بپوشید.

 

رزرو تور آنتالیا از مشهد از طریق سایت تورگردان

 

شهر سلوکیا سیده

شهر سلوکیا یک شهر باستانی در ۱۵ کیلومتری شهر سیده آنتالیا است. این شهر باستانی توسط درختان کاج احاطه شده و بازدید از آن تجربه جالبی می‌باشد. وقتی به بازدید از شهر سلوکیا می‌روید تجربه‌ای مانند سفر به تاریخ خواهید داشت. سکوت جنگل و درختان انبوه کاج این شهر زیبا را در بر گرفته‌اند. باستان شناسان شواهد قطعی برای تخمین زدن قدمت سلوکیا در دست ندارند. با همه این اوصاف با مطالعه سبک معماری شهر سلوکیا می‌توان نتیجه گرفت این شهر متعلق به دوران حکومت امپراطوری بیزانس است.

 

آبشار ماناوگات سیده

می‌دانید که استان آنتالیا جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد. یکی از جاهای دیدنی آنتالیا آبشار ماناوگات است. این آبشار در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر سیده قرار گرفته و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. آبشار ماناوگات در میان جنگل انبوهی است و مانند یک تابلوی نقاشی رویایی به نظر می‌رسد. می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان به ماناوگات بروید و در محیط اطراف آن پیک نیک برپا کنید. آبشار ماناوگات بسیار منحصر بفرد و شگفت انگیز است بنابراین در سفر به آنتالیا حتما سری به این منطقه بزنید.

 

ساحل شرقی سیده

مهم‌ترین جاذبه گردشگری شهر سیده آنتالیا سواحل زیبای آن است. اکثر گردشگران اروپایی در تابستان به سیده سفر می‌کنند تا از سواحل آفتابی آن لذت ببرند. ساحل شرقی سیده طرفداران زیادی دارد. در فصل تابستان این ساحل مملو از توریست‌هایی است که مشغول شنا هستند یا چتر‌ها و تخت‌های ساحلی را برپا کرده‌اند. در ساحل شرقی سیده کافه و رستوران‌های زیادی وجود دارند که غذای سنتی ترکی سرو می‌کنند. بارها و کافی‌شاپ‌ها حتی در نیمه شب هم مشغول به کار هستند.

 

رزرو تور آنتالیا از تهران با یک کلیک از همینجا

 

موزه سیده

موزه باستانی سیده آثار ارزشمند بسیاری در خود جای داده است. آثار برجسته این موزه متعلق به دوران امپراطوری رومیان می‌باشد. لازم به ذکر است که ساختمان موزه بر بقایای یک ساختمان باستانی ساخته شده و تماشای این بنا خالی از لطف نیست. در موزه می‌توانید آثاری از جنس سنگ مرمر مشاهده کنید که با گذر هزاران سال زیبایی خود را حفظ کرده‌اند.

 

در آخر

شهر سیده آنتالیا جذابیت‌های فراوانی دارد اما شاید این شهر برای گردشگران ایرانی چندان شناخته شده نباشد. ما پیشنهاد می‌کنیم در سفر بعدی خود به کشور ترکیه، به سیده آنتالیا بروید، از سواحل زیبا لذت ببرید و در کنار آن، بناهای تاریخی منحصر بفرد را بازدید کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عفیفه خدنگی

ایاصوفیه در استانبول

ایاصوفیه یا به زبان ترکی Ayasofya یکی از بزرگترین مسجد‌های شهر استانبول است. به عقیده بسیاری این مسجد، نماد کشور ترکیه می‌باشد. ایاصوفیه از نظر تاریخی فراز و نشیب‌های بسیاری را از سر گذرانده ولی همچنان به عنوان بنایی زیبا و ارزشمند استوار است. اگر به استانبول سفر کردید حتما از ایاصوفیه بازدید کنید تا مشهورترین نماد ترکیه را دیده باشید. این بنای زیبا در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شده است. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری درباره ایاصوفیه دارید با این مطلب همراه شوید. قصد داریم در ادامه درباره تاریخچه، معماری، موقعیت جغرافیایی و شرایط بازدید از ایاصوفیه صحبت کنیم.

 

معماری ایاصوفیه

 

تاریخچه ایاصوفیه استانبول

 

در حال حاضر ایاصوفیه یکی از جاهای دیدنی استانبول می‌باشد. پیش از اینکه ایاصوفیه به شکل امروزی درآید تاریخ طولانی را سپری کرده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید ایاصوفیه ابتدا یک کلیسا بود که در سال ۵۳۲ میلادی ساخته شد. در آن زمان ایاصوفیه را با نام کلیسای هاجیا صوفیا بنا نهادند که بزرگترین کلیسای جامع درجهان مسیحیت بود و تا سال‌ها این عنوان را حفظ کرد. در ابتدا هاجیا صوفیا یک کلیسای ارتدکس مسیحی نام گرفت و بعد از در امپراطوری بیزانس، تبدیل به کلیسای کاتولیک شد. وقتی محمد فاتح استانبول را فتح کرد، دستور داد ایاصوفیه تبدیل به مسجد شود. درست ۳ روز پس از پیروزی محمد عثمانی، در محل ایاصوفیه نماز جمعه خواندند و خطبه‌ای به نام پادشاه ایراد کردند.

ایاصوفیه به عنوان مسجد کاربری داشت تا اینکه در زمان پیروزی انقلاب ترکیه، آتاتورک دستور داد ایاصوفیه را به موزه تبدیل کنند. سرانجام در سال ۲۰۱۶ با دستور رجب طیب اردوغان، ایاصوفیه دوباره به مسجد تبدیل شد و نماز جمعه در آن اقامه گشت. با این حساب می‌توانیم بگوییم ایاصوفیه ۹۱۶ سال به عنوان کلیسا، ۴۸۱ سال به عنوان مسجد و ۸۶ سال به عنوان موزه شناخته شده است.  اجازه بدهید به طور دقیق‌تر تاریخچه تغییرات ایاصوفیه را بررسی کنیم.

 

گنبد ایاصوفیه استانبول

 

کلیسای ایاصوفیه

 

در بخش قبلی گفتیم که ایاصوفیه به مدت ۹۱۶ سال به عنوان کلیسا شناخته می‌شد بنابراین بدیهی است که بیشترین آثار به جا مانده، متعلق به همین دوران باشد. واقعیت این است که از بنای اولیه کلیسای هاجیا صوفیا هیچ اثری باقی نمانده و هر آنچه می‌بینیم در دوران امپراطوری بیزانس ساخته شد. به طور دقیق‌تر در زمان حکومت کنستانتین دوم، دستور ساخت و مرمت کلیسا را صادر کردند. همسر کنستانتین دوم به نام تئودورا برای ساخت و مرمت کلیسا تلاش کرد.

 

مسجد ایاصوفیه

وقتی محمد فاتح استانبول را فتح کرد، دستور داد کلیسای جامع ایاصوفیه تبدیل به مسجد شود. عثمانیان معمولا کلیساها را تبدیل به مسجد می‌کردند تا استیلای خود را بر مسیحیان نشان دهند. کلیسای ایاصوفیه تبدیل به مسجد شد ولی ظاهر آن وضعیت اسفباری داشت. سلطان محمد دوم دستور داد وضعیت مسجد را سر و سامان دهند تا آوازه آن به گوش کشور‌های اروپایی هم برسد. سلیمان یکم پس از اینکه مجارستان را تصرف کرد دو شمعدان بزرگ از کلیسای جامع بوداپست همراه آورد و در مسجد ایاصوفیه قرار داد. سلطان سلیم دوم (فرزند سلیمان اول) به معمار سنان دستور داد مسجد ایاصوفیه را مرمت کند. معمار سنان هم استحکاماتی را به مسجد اضافه کرد تا ساختمان آن را در برابر زلزله مقاوم نماید.

به نظر می‌رسد معمار سنان اولین معماری بود که بناها را با توجه به مقاومت در برابر زلزله می‌ساخت. همچنین یک جایگاه مخصوص برای پادشاه، منبری از جنس سنگ مرمر و تخت مخصوص پادشاهی، به مسجد اضافه نمود. سرانجام مهم‌ترین بازسازی در زمان سلطان عبدالمجید اول انجام شد که بین سال‌های ۱۸۴۷ تا ۱۸۴۹ میلادی صورت گرفت.

در زمان سلطان عبدالمجید اول، وظیفه مرمت مسجد ایاصوفیه به دو معمار سوییسی محول شد. لوستر‌های کهنه را با لوستر‌های جدید و مجلل جایگزین کردند. لوح‌های بزرگی از اطراف ستون‌ها آویزان کردند. روی این الواح نام پیامبر اسلام و ۴ خلیفه بعد از او نوشته شده بود.

 

برای رزرو تور استانبول از مشهد کلیک کنید. 

 

فضای داخلی  ایاصوفیه استانبول

 

 

موزه ایاصوفیه

در بخش قبلی گفتیم که بعد از پیروزی انقلاب ترکیه، آتاتورک دستور داد مسجد ایاصوفیه را تبدیل به موزه کنند. آتاتورک قصد داشت جامعه و دولت ترکیه را از حالت دینی و مذهبی خارج نماید و در این راستا، مسجد را به موزه تبدیل کرد. موزه ایاصوفیه ۸۶ سال به فعالیت ادامه داد تا سرانجام در سال ۲۰۱۶ به دستور اردوغان دوباره تبدیل به مسجد شد.

 

ایاصوفیه مسجد یا کلیسا

 

در حال حاضر ایاصوفیه یک مسجد است ولی بنای اولیه آن به عنوان کلیسا ساخته شد و تا سالها به نام بزرگترین کلیسای جهان مسیحیت فعالیت داشت. وقتی در سال گذشته دوباره این مکان به مسجد تبدیل شد، کلیسای ارتدکس روسیه و کلیسا جامع یونان ابراز تأسف کردند. آن‌ها اعتقاد دارند این کار احساسات مسیحیان را جریحه دار کرده است.

 

معماری ایاصوفیه

 

مهم‌ترین شاخصه مسجد ایاصوفیه، گنبد آن است که به ارتفاع ۵۶ متر و قطر ۳۱ متر می‌باشد.  این بنا به طور کلی دارای ۱۰۷ ستون و ۹ درب است. دو ستون اصلی آن در نزدیکی محراب از سنگ مصری ساخته شده‌اند که شبیه به پای فیل می‌باشند. بخش زیادی از مسجد ایاصوفیه با آجر ساخته شده و با مرمر آن را پوشانده‌اند. دیوار‌ها با طلا و نقره آذین شده و از فلزات ارزشمند برای تزیین داخلی ساختمان استفاده کرده‌اند. ۸ ستون مرمر در ایاصوفیه وجود دارند که در کرنیت یونان ساخته شده ودر بعلبک لبنان قرار داشتند. به دستور جاستینیان در زمان امپراطوری بیزانس، در ایاصوفیه قرار گرفتند.

 

ایاصوفیه در کدام محله است؟

ایاصوفیه در محله سلطان احمد قرار دارد. در نزدیکی این بنای تاریخی، تعدادی از جاهای دیدنی تور استانبول قرار گرفته‌اند. برای مثال مسجد سلطان احمد، آب انبار تاریخی باسیلیکا، کاخ توپقاپی و … در فاصله کوتاهی از ایاصوفیه قرار گرفته‌اند.

 

داخل  ایاصوفیه استانبول

 

شرایط بازدید مسجد ایاصوفیه

از آنجایی که در حال حاضر ایاصوفیه به عنوان مسجد فعالیت دارد باید در بازدید از این مکان، پوشش مناسبی داشته باشید. آقایان بایستی شلوار بلند و بلوز آستین‌دار بپوشند. خانم‌ها نیز بایستی شلوار یا دامن بلند داشته باشند. حجاب خانم‌ها اجباری نیست اما برای احترام به نمازگزاران در مسجد، توصیه می‌کنیم روسری یا شال بپوشید.

در برخی بخش‌های مسجد ایاصوفیه اجازه عکسبرداری ندارید پس به تابلو‌ها دقت کنید. در زمان اقامه نماز، امکان بازدید از مسجد وجود ندارد. همچنین بلیط ها تا ساعت ۴ بعد از ظهر فروخته می‌شوند پس تا قبل از این ساعت خود را به مسجد برسانید. در ضمن در روز دوشنبه امکان بازدید وجود ندارد.

برای رزرو تور استانبول از تهران کلیک کنید. 

 

ساعات بازدید از مسجد ایاصوفیه

بهار و تابستان، همه روزه از ۹ صبح تا ۷ عصر

پاییز و زمستان، همه روزه از ۹ صبح تا ۵ عصر

 

قیمت بلیط بازدید از مسجد ایاصوفیه

قیمت بلیط برای هر نفر ۴۰ لیر است.

 

آدرس ایاصوفیه

استانبول، محله سلطان احمد، میدان ایاصوفیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عفیفه خدنگی

ماه عسل در کیش

ماه عسل در کیش

ماه عسل در کیش می تواند اولین سفر مشترک بین زوج ها را به سفری رویایی بدل کند. جزیره کیش با وجود فضای ساحلی، آب وهوای مساعد در اکثر ماه‌های سال، هتل‌های مختلف با قیمت‌های متنوع و امکانات تفریحی کم‌نظیر از بهترین مقصدهای ماه عسل در ایران است. با این حال بسیاری از زوج‌ها ماه عسل در خارج از کشور را به سفرهای داخلی ترجیح می‌دهند. لطفا قبل از انتخاب مقصد ماه عسل خود در فضای مجازی درباره کیش و خدمات هتل‌های آن برای عروس و دامادها مطالعه کرده و از تجربه زوج‌های دیگر استفاده کنید.

 

عروسی در کیش

 

تور ماه عسل در کیش

اگر از تورها برای ماه عسل خود کمک بگیرید از امکانات بهتری هم برخوردار میشوید. تورها با هتل‌های مختلف قراردادهایی دارند که تخفیف و مزایای بیشتری به شما ارائه میدهند. تصور کنید دست در دست با همسر خود از فرودگاه خارج میشوید و یک خودروی لوکس پر از بادکنک جلوی پای شما ترمز میزند. چشمهای ذوق‌زده همسرتان در آن لحظه حتما دیدنی است. جذابتر اینکه مشابه اینگونه خدمات جانبی و غافلگیرکننده با رزرو تورها به عنوان اشانتیون یا هدیه به صورت رایگان در اختیار شما قرار میگیرد. انتخاب تور برای ماه عسل بهترین گزینه است چون تورهای گردشگری با تجربه خود شما را راهنمایی میکنند و دغدغه برنامه ریزی برای سفر را از دوش شما برمیدارند.

 

برای رزرو تور کیش هتل کوروش کلیک کنید. 

زمان مناسب برای ماه عسل در کیش

انتخاب زمان ماه عسل در هزینه و آرامش شما تأثیر زیادی دارد. در ایام نوروز و تعطیلات افزایش سفرها به کیش سبب بالارفتن قیمت تورها و هتل‌ها و نیز کاهش تخفیف های بلیت‌ها و فروشگاه‌ها می‌شود. شما چه از آن دسته زوج‌هایی هستید که دوست دارید بلافاصله بعد از مراسم ازدواج به ماه عسل بروید و چه معتقد هستید چند ماه بعد از جشن هم میتواند زمان مناسبی برای ماه عسل باشد تقویم زمانیتان را با توجه به تردد سفرها در جزیره کیش تنظیم کنید. خرداد ماه و اوایل پاییز میتواند بهترین فرصت برای یک ماه عسل اقتصادی و رویایی در جزیره زیبای کیش باشد.

 

کلیک کنید: تور ماه عسل در کیش

 

تور ماه عسل در کیش

 

قیمت تور ماه عسل

هرکجا واژه تور کیش و تورگردان به گوشتان خورد بدانید که قرار است یک سفر با بهترین امکانات و مهیج ترین تفریحات را با کمترین هزینه در مقصد مورد نظرتان تجربه کنید. قیمت هتل‌ها و خدمات اقامتی و رفاهی در کیش رده بندی‌های مختلف و متناسب با هر بودجه‌ای را دارد. پس نگران جیبتان نباشید و فقط به تحقق رویای خود و شریک زندگیتان بیندیشید. تورگردان با تیمی مجرب آماده پاسخگویی به شما زوج عزیز درباره قیمت و جزییات تورهای ماه عسل و پکیج ارزان ماه عسل در کیش است.

برای رزرو تور کیش هتل شایگان کلیک کنید

 

هزینه ماه عسل در کیش

هزینه ماه عسل در کیش کاملا بستگی به انتخاب‌های شما دارد. زمان سفر، سفربا ماشین شخصی یا سفر با تور، نوع ایرلاین پروازی، محل اقامت، نوع اتاق، برنامه‌های تفریحی منتخب و فانتزی‌های شخصی شما برای اولین سفر مشترکتان از عوامل تعیین‌کننده هزینه ماه عسل شما هستند. هتلی مثل هتل ترنج خداقل برای هر شب 2میلیون و 500 هزار تومان هزینه دارد اما هتل های سه ستاره‌ای با امکانات قابل قبول را میتوانید تا شبی 700 هزارتومان نیز پیدا کنید. توصیه اکید ما به شما استفاده از تورها و پکیج‌های مقرون به صرفه آنهاست.

 

رزرو تور کیش هتل ویدا از طریق لینک موجود

 

پکیج ماه عسل در کیش

 

هتل مخصوص ماه عسل  در کیش

در کیش تنوع هتل‌ها بسیار بالاست اما خدمات لاکچری ویژه ماه عسل تنها در چند هتل لوکس ارائه میشود. با توجه به زیاد بودن هزینه اقامت در این هتلهای پنج ستاره برخی هتلهای دیگر نیز آماده میزبانی از زوجهای عزیز با هر بودجه ای هستند که معمولا با تورهای گردشگری قرارداد دارند. در ادامه با سه هتل مشهور که جزو جاهای دیدنی کیش محسوب می شوند و در پذیرش و پذیرایی از عروس و دامادها پیشرو و ممتاز هستند آشنا میشویم.

 

برای خریداری تور کیش هتل پانوراما از طریق تورگردان اقدام کنید

اتاق مخصوص ماه عسل

اتاق مخصوص ماه عسل که به هانی مون هم شهرت دارد اتاقی با طراحی خاص و مناسب سلیقه شما برای گذراندن اوقاتی به یادماندنی در روزهای نخست آغاز زندگی مشترکتان است. طراحی و چیدمان هانی مون ها در هتل های کیش بی بدیل و خارق العاده است. درست همان چیزی که بارها با چشمهای بسته در ذهنتان تصور کرده اید.

انتخاب تک تک جزییات اتاق و برنامه روزها و شبهایتان در هتل مطابق نظر شما خواهد بود. حتی در برخی هتل‌ها در اتاق شما امکاناتی مثل جکوزی طراحی شده تا در کنار همسر خود در نهایت آرامش لحظه‌های رمانتیکی داشته باشید. سرو غذا نیز به انتخاب شما میتواند در اتاق یا رستوران هتل باشد.

 برای آشنایی با جاهای دیدنی کیش مقاله تورگردان را بخوانید. 

ماه عسل در هتل مارینا پارک کیش

 هتل مارینا پارک کیش با دیزاین متفاوت اتاق ماه عسل یا هانی مون های خود انتخاب بسیاری از زوج‌های مشکل پسند است. در هانی مون هتل مارینا تخت و کفپوش‌ها با گلبرگهای زیبا تزیین میشود و وجود وان و جکوزی در اتاق شما برای تجربه شبی رمانتیک فضایی آرام را فراهم میکند.

آدرس :جزیره کیش – بلوار مرجان – مارینا پارک هتل

پست الکترونیک : info@marinaparkhotel.ir

تلفن  : 07644465000

تلفن رزرواسیون : 07644465040

 

 

 

ماه عسل در هتل داریوش

 هتل داریوش کیش هم خدمات ویژه ماه عسل را به مطلوب‌ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار میدهد. مزیت هتل داریوش تنوع باورنکردنی طراحی اتاق هایش میباشد. هیجان انگیز است که میتوانید منظره رو به دریا یا باغ را انتخاب کنید. ماساژ تایلندی، قایق سواری، پینگ پنگ و بیلیارد از امکانات فراهم شده برای زوج‌های مقیم در هتل مجلل داریوش است. در هتل داریوش ترانسفر فرودگاهی، صبحانه بوفه و ناهار رایگان است و با همان هزینه رزرو اتاق حساب میشود. اگر زوجی دوستدار کوروش و تاریخ باستان هستید سرو غذا در رستوران پاسارگاد و آپادانای هتل داریوش با معماری الهام گرفته شده از تخت جمشید برای شما فراموش نشدنی خواهد بود.

آدرس: جزیره کیش ، میدان داریوش ، هتل بزرگ داریوش کیش

شماره تماس: +98 (76) 4444 4900

پست الکترونیک: gm@dariushgrandhotel.com

 

اتاق ماه عسل هتل ترنج کیش

اتاقهای ماه عسل هتل ترنج از مشهورترینها در سطح کشور است. همه چیز در فضای دنج این هتل برای داشتن ماه عسلی دلنشین و آرام آماده است. اتاقهای کف شیشه ای از جذابیت های خاص هتل ترنج است که عروس و دامادهای ایرانی را از تمام نقاط کشور به این جزیره میکشاند. در ادامه به تفصیل از اتاقهای خاص هتل ترنج برایتان خواهیم گفت.

هتل ترنج به طراحی خاص هانی‌ مون ‌های خود در دو فاز هتل روی آب و هتل ساحلی‌اش مشهور است. هتل لوکس ترنج نخستین هتل دریایی خاورمیانه است و شما برای تجربه اقامت در اتاق‌های کف شیشه‌ای آن در کشورهای دیگر باید چند برابر پولی که برای رزرو هتل ترنج میپردازید هزینه کنید. اتاق ماه عسل هتل ترنج با توجه به هزینه بالایی که دارد خدمات ارزنده‌‌ای نیز به مشتریانش ارایه میدهدتخت سفید با گل آرایی سرخ، نور ملایم فضا و حس خوب جاری در چیدمان باوقار اتاق را در رویایی ترین شب زندگیتان از هتل ترنج هدیه بگیرید. استخرهایی که بر بام اتاق ها رو به دریا قرار گرفته تن شما را در خود گرم کرده و خستگی راه های رفته و نرفته پیش از جشن وصالتان را از خاطرتان محو میکند. سالن یوگا، ماساژ و رستوران ها و کافی شاپ های مدرن با منوهای کم نظیر تنها با رزرو اتاق های ماه عسل هتل ترنج به شما ارائه میشود. هتل ترنج با دارا بودن آتلیه عکاسی اختصاصی لحظه های شیرین ماه عسل شما را با بهترین کیفیت ثبت میکند.

آدرس: ایـران، خلیج فـارس، جزیـره کیش، مجمـوعه گردشگری و هتل دریایی ترنج

شماره تماس: 076-44474114-8

 

پکیج ماه عسل کیش تجربه ماه عسل ارزان در کیش

بهترین خبری که در این مقاله برای شما داریم همین پکیج های ویژه زوج‌های خاص پسند است که میخواهند با حساب و کتاب خرج کنند و شروع زندگیشان با هزینه‌های گزاف نباشد. پکیج ماه عسل کیش با قیمت‌های باورنکردنی توسط بسیاری از تورها ارائه میشود. کشتی آکواریوم، پاراسل، شاتل، گشت جزیره، بن های تخفیفی رستورانها، آفرود لندکروز صحرایی، موتورباگی صحرایی و جنگ شبانه بخشی از خدمات عالی برخی پکیج‌های ماه عسل کیش است. پس تنها راه ماه عسل رفتن به کیش،  رزرو هتلهای پنج ستاره و هزینه چندمیلیونی نیست. حتما پیش از برنامه ریزی برای ماه عسل خود از پکیج های ماه عسل تورگردان و دیگر تورهای مسافرتی کسب اطلاع فرمایید.

 

سخن آخر

پیام تورگردان برای شما عزیزان اینست که در تجربه اولین سفر مشترک خود سعی کنید با خلاقیت و انتخاب مناسب با بودجه تان ماه عسل خاطره انگیزی برای خود بسازید. تورگردان برای شما عروس و داماد عزیز که در آغاز راه با هم بودن گام برمیدارید سفری خوش و ماه عسلی شیرین آرزومند است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عفیفه خدنگی

غذاهای کیش

غذاهای کیش سالانه افراد مختلفی را با سلایق مختلف در سفر به این جزیره کوچک اغوا می کند. چه افراد سنت گرا و چه گردشگران مدرن، همه در مروارید خلیج فارس، راهی برای سرگرم شدن، تفریح و گذراندن تعطیلات پیدا می کنند. از جمله تفاوت های گردشگران کیش، تفاوت در ذائقه غذایی آن هاست. عده ای تمایل دارند که به رستوران های معروف و همیشگی بروند و همان غذاهای آشنا و محبوب همیشگی شان را میل کنند ولی دیگرانی هم هستند که سلیقه و ذائقه ای متفاوت دارند. تور غذا امروزه برای بسیاری از افراد به تفریح تبدیل شده است.

با شکل گیری موضوع فود تور، با گردشگرانی مواجه می شویم که ترجیح می دهند در هر منطقه ای غذاهایی جدید را بچشند و تجربه غذایی متفاوتی را پشت سر بگذارند. مقاله امروز به جای معرفی مهمترین رستوران های کیش با غذاهای معمول و رستورانی، برای آن دسته افرادی که به گردشگری غذا در کیش علاقه دارند، تهیه شده است. با معرفی غذاهای محلی کیش این افراد می توانند برنامه غذایی خود را در طول سفر کیش بچینند و اُنس بیشتری با بومیان جزیره بگیرند.

با تورگردان همراه باشید.

 

غذای محلی کیش

 

غذاهای محلی کیش

غذاهای محلی و دسر ها و نوشیدنی های هر منطقه بخش مهمی از فرهنگ آن شهر را تشکیل می دهد. فرهنگ غذایی جزیره کیش هم تا حد زیادی وابسته به دیگر مناطق ساحلی و جنوبی کشور است. بنابراین به احتمال زیاد نام بسیاری از غذاهایی که در این بخش معرفی می کنیم در شهرهای عرب نشین ایران و خارج یا شهرهایی مثل قشم، بندر عباس، اهواز و چابهار شنیده باشید. کیش امروزه به شهری مدرن تبدیل شده و جمعیت بومی آن روز به روز در حال کم شدن است ولی خوشبختانه همان بومیان محدود فرهنگ اصیل خود را به خوبی حفظ کرده اند. در میان این افراد فرهنگ غذایی آن ها را هم می توان به خوبی ردیابی کرد.

غذاهای محلی کیش عموما طبع گرم دارند و در طعم و مزه آن ها شیرینی غالب است. ماهی، نقش مهمی در بسیاری از این غذاها دارد و عطر و طعم آن ها به دلیل مصرف زیاد ادویه ی مخصوص عربی کاملا متفاوت و دلچسب است. برای افرادی که در کنار ساحل زندگی می کنند و بیشتر ساعات روز را در آب هستند، این نوع رژیم غذایی کمک زیادی به کشیدنِ رطوبت اضافی بدن و جلوگیری از بیماری های روماتیسمی و درد مفاصل می کند. بد نیست گردشگران کیش نیز با این نوع رژیم غذایِ بومی آشنا باشند تا در مدت اقامت در کیش و استفاده از تفریحات آبی، با مشکلاتی مثل درد و ضعف عضلات روبرو نشوند.

 

غذاهای محلی کیش

 

سمک مشوی از غذاهای کیش

سمک یعنی ماهی. خب! طبیعی است که مهمترین غذای محلی کیش مثل دیگر شهرهای ساحلی، ماهی باشد. دریا، غذای این مردم را برایشان با امواج تحفه می آورده و یا آن ها را برای پیدا کردن غذایشان به درون خود می خوانده است. ماهی جنوب در میان همه گردشگرانی که تور کیش را تجربه می کنند سرآمد است. هم ماهی، ماهیِ دیگری است و هم طبخ آن مهارت متفاوتی می طلبد. سمک مشوی نوعی ماهی سرخ شده و مخصوص در جزیره کیش است که آن را در بعضی رستوران ها هم می توانید سفارش دهید.

 

رزرو تور کیش از شیراز

 

سمک مشوی کیش

 

یکی از معروف ترین غذاهای کیش؛ مرگوگ یا مرقوق

مرگوگ نوعی خورشت است که اهالی کیش آن را با مهارت تمام طبخ می کنند. این خورشت پر ادویه و تند و تیز طبع گرمی دارد و انرژی لازم برای یک روز تمام را به انسان می دهد. برای تهیه مرگوگ، پیش از هر چیز، آرد سنگک را از الک رد می کنند و آن را با آب مخلوط کرده، خمیری درست می کنند. از سوی دیگر پیاز و سیر ریز شده را با گوشت تفت می دهند و آن را با ادویه های جنوبی و نمک و فلفل مزه دار می کنند. این گوشت را با هویج و بادمجان و سیب زمینی در آب ریخته، می گذارند پخته شود. هنگامی که این مواد و اصطلاحا سس آماده شد، آن را درون خمیری که قبلا آماده کرده اند، می گذارند. اگر به رستوران های سنتی و محلی از میان جاهای دیدنی کیش بروید می توانید در منوی غذایی آن، مرگوگ را هم ببینید.

رزرو تور کیش از تبریز

 

 

مرگوگ در کیش

 

غذای مجلسی برنج مجبوس در کیش

برنج مجبوس نوعی پلو و غذای مجلسی در کیش است که در مراسم و مناسبت ها با آن از میهمانان پذیرایی می کنند. مجبوس با ادویه‌ مخصوص عربی آماده می شود و در آن می توان از گوشت، مرغ یا ماهی استفاده کرد. این غذای پر طرفدار در بیشتر رستوران های محلی کیش یافت می شود و دستور پخت چندان سختی هم ندارد. چند تکه گوشت، ماهی یا مرغ را در قابلمه ریخته، با ادویه های مخصوصی  مثل میخک، فلفل سیاه، هل، دارچین و ادویه‌های محلی مزه دار می‌ کنند. در مرحله بعد گوجه‌ های ریز شده را رنده کرده، روی گوشت یا مرغ می ‌ریزند. این غذا پس از آماده شدن با پلو نوش جان می شود.

 

رزرو تور کیش از کرمان

 

 

برنج مجبوس

 

برنج شکری یا محمر

محمر جزیره کیش نوعی برنج شیرین شده با شکر و عسل است که با ماهی سرو می‌ شود  معمولا برای تزئین و شیرین تر شدن برنج هنگام سرو غذا از کشمش، هویج رنده شده و چیزهایی از این دست هم استفاده می کنند.

 

برای رزرو تور کیش هتل داریوش کلیک کنید. 

 

 

محمر در کیش

 

مضروبه ؛ غذایی پر طرفدار در کیش

مضروبه از غذاهای لذیذ و دلچسب جزیره کیش است که باز هم از ماهی درست می‌ شود. همانطور که مشاهده می کنید تور غذا در کیش تا حد زیادی وابسته به ماهی است و این ماهی ها هم انواع و اقسام مختلفی دارند. مضروبه ترکیبی از ماهی، سبزیجات مخصوص و سیر است و در آن ادویه هایی مثل فلفل و زنجبیل فراوان به کار می رود. مضروبه در ماهیتابه سرخ می شود و عطر و طعم به خصوص و وسوسه انگیزی دارد.

 

برای رزرو تور کیش هتل ترنج کلیک کنید

 

مضروبه در کیش

 

هریسه در رستوران های کیش

هریسه (porridge)نوعی حلیم ویژه و به خصوص در بین محلی های کیش است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. بعضی ها هریسه را حلیم عربی می نامند. برای تهیه آن گندم و بلغور، مرغ یا گوشت گوساله به کار می رود ولی برای اعیانی تر شدن و لذیذتر شدن، آن را با گوشت قرمز درست می کنند. ادویه مخصوص هریسه هل و دارچین فراوان است. این ادویه های گرم؛ هریسه را بسیار انرژی زا و گرم می کند و به همین دلیل مناسب اهالی خطه جنوب است. مواد دیگر برای هریسه پزی، آب، آرد، شکر و آبِ میوه است. همانطور که ملاحظه می کنید این غذا نیز مثل بیشتر غذاهای کیش طعم شیرینی دارد.

 

هریسه در کیش

 

اگر تمایل داشتید اینگونه غذاها، به خصوص غذاهایی مثل مضروبه، مرگوگ یا مجبوس لحم را در کیش نوش جان کنید در رستوران های معمولی کیش به نتیجه ‌ای نخواهید رسید. برای خوردن این غذاها باید به سراغ مناطق بومی نشین کیش بروید یا اینکه رستوران های سنتی و محلی کیش را پیدا کنید. در رستوران هایی مثل رستوران عمو اکبر یا رستوران برکت، چندین نوع ماهی و غذاهایی مثل قلیه ماهی یافت می شود ولی از بقیه غذاهای خبری نیست.

 

برای رزرو تور لحظه آخری کیش می توانید از طریق سایت تورگردان منوی تور اقدام کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عفیفه خدنگی