ایران با وجود اقلیم‌های مختلف آب و هوایی یک سرزمین چهار فصل است. ما در ایران همه فصل‌ها را در منتهای زیبایی تجربه می‌کنیم و به وضوح متوجه تغییرات هر فصل می‌شویم. افراد برای اساس سلیقه و طبع شخصی به یک فصل علاقه بیشتری دارند. با این حال می‌دانیم که بهار و به‌ خصوص هفته‌های اول آن، آب و هوای مطبوعی دارد. به همین دلیل است که آغاز این فصل زیبا حسی شکننده و ظریف داشته و همچون مه صبحگاهی در فرصتی کوتاه تغییر می‌کند. وقتی درختان شکوفه دادند و هوا کمی گرم‌تر شد به این معنی است که وارد ماه اردیبهشت شده‌ایم.

تقریبا تمام ایرانیان با این نکته موافق هستند که طبیعت سرزمین ایران در فصل بهار و اردیبهشت‌ماه زیباتر می‌شود. شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و... در فصل بهار جلوه شگفت انگیزی دارند و میهمانان را فرا می‌خوانند. می‌خواهیم درباره جاهای دیدنی ایران در فصل بهار اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

 

در فصل بهار به کجا سفر کنیم؟

در فصل بهار مقصدهای گردشگری بسیاری در ایران وجود دارند که می‌توانیم نام ببریم. اوایل این فصل حتی برای سفر به کویر نیز مناسب است. به این ترتیب تمام مناطق مرکزی ایران، دارای آب و هوای مناسب و معتدلی در ماه فروردین هستند. ممکن است برخی افراد به هوای گرم‌تر و یا هوای سردتر علاقه داشته باشند پس برای اطلاعات دقیق‌تر درباره فصل بهار در سرزمین چهار اقلیم با ما همراه شوید. بدیهی است که در دوران کرونا بایستی تمام پروتکل‌های بهداشتی حین سفر را با دقت رعایت نمایید و با آگاهی از پروتکل‌های بهداشتی در سفر، سلامت خود و همسفران را در اولویت اول قرار دهید.

 

 

 

استان خراسان در فصل بهار

استان خراسان، استان پهناوری است و می‌توان در آن اقلیم‌های مختلف آب و هوایی را مشاهده کرد. از آنجایی که مرقد امام هشتم شیعیان در شهر مشهد قرار دارد، این شهر در همه فصل‌ها، پذیرای زائرین و مسافران زیادی می‌باشد. در سفر خود به این شهر مقدس می‌توانید از جاذبه های مشهد نیز دیدن کنید. بسیاری از این جاذبه‌ها در نزدیکی شهر مشهد قرار دارند. اگر حس ماجراجویی بیشتری دارید می‌توانید از روستاهای کوهستانی و سرسبز استان خراسان شمالی در بهار دیدن کنید.

جاهای دیدنی استان خراسان شامل موارد زیادی است و متأسفانه تعداد زیادی از این نقاط زیبا برای گردشگران ناشناخته می‌باشند. یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید تا ببینید برخی روستاهای زیبا در استان خراسان می‌باشند و طبیعت بکری دارند. بازدید از جاهای دیدنی این استان در فصل بهار لطف دو چندانی دارد.

استان فارس در فصل بهار

از همه گفتنی‌های فصل بهار در ایران که بگذریم نمی‌توانیم استان فارس و شهر شیراز را نادیده بگیریم. شهر شیراز در فصل بهار و اردیبهشت غرق در بوی بهار نارنج است. خانه‌ها و باغ‌های تاریخی شهر شیراز یکی از بهترین پیشنهادها برای سفر در فصل بهار می‌باشند. در گوشه و کنار شیراز به گشت و گذار بروید و ببینید چگونه این شهر با فضای روح‌پرور خود توانسته مهد شاعرانی مانند حافظ و سعدی باشد. علاوه بر شهر شیراز، جاذبه‌های گردشگری بسیاری در استان فارس قرار دارند که شامل تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و... هستند. این مکان‌های تاریخی و باستانی در فصل بهار جلوه زیباتری پیدا می‌کنند. در اطراف این مکان‌ها، دشت‌های سرسبز با گل و بوته‌های بهاری منظره شگفت انگیزی دارند.

ناگفته نماند که سفر به دشت ارژن شیراز خالی از لطف نیست. در این دشت پدیده‌های طبیعی بسیاری مانند دریاچه، کوه، دشت شقایق و... دیده می‌شوند. همچنین می‌توانید ایل‌های قشقایی را در ییلاق مشاهده کنید.

استان هرمزگان در فصل بهار

حال که نوبت به بخش‌های جنوبی‌تر کشورمان رسیده است به زیبایی‌های این استان در فصل بهار می‌پردازیم. این استان دارای بندرهای کوچک و بزرگی می‌باشد که مناظر ساحلی زیبایی دارند. حتما می‌دانید که مراکز خرید بزرگ و کاملی در شهرهای جنوبی کشور دایر هستند که اگر اهل خرید باشید می‌توانید حسابی خوش بگذرانید. دو جزیره کیش و قشم هم که دیگر نیاز به معرفی ندارند. این دو جزیره، مهم‌ترین و محبوب‌ترین جزایر خلیج فارس بوده که در هر فصلی از سال، مقصد مناسبی برای سفر می‌باشند.

توصیه می شود در فصل زمستان به کیش سفر کنید با این حال اوایل فصل بهار نیز برای سفر به کیش مناسب است.

استان اصفهان در فصل بهار

شهر اصفهان در حاشیه زاینده‌رود شکل گرفته است به همین دلیل فضای سبز وسیع و درختان کهنسالی در این شهر دیده می‌شوند. شهرداری اصفهان نیز برای زیباسازی شهر، به طور پیوسته در حال گلکاری و ایجاد المان‌های شهری جذاب می‌باشد. اگر در فصل بهار و در نوروز به اصفهان سفر کنید از زیبایی‌های این شهر لذت خواهید برد. در فصل بهار و به‌ خصوص اردیبهشت ماه حتما سری به هشت بهشت اصفهان، پل خواجو، باغ چهلستون، باغ گل‌ها، پارک ناژوان و... بزنید. تمام جاهای دیدنی که نام بردیم در فصل بهار جلوه ویژه‌ای دارند و حال و هوای شما را تغییر می‌دهند.
منبع : فصل بهار در سرزمین چهار اقلیم