بیشتر افرادی که به تور کیش می روند، به خصوص جوان ترها و آن هایی که عاشق کارهای هیجانی و بازی و تفریح اند، خودشان را خیلی زود به ساحل می رسانند و سرگرم تفریحات آبی می شوند. تفریحات آبی کیش آن دسته بازی ها و سرگرمی هایی است که در آب انجام می شود؛ بعضی بر روی سطح آب، بعضی بر بلندیِ آسمانِ آب و بعضی زیر آب. تفریحاتی همچون غواصی، چتر بازی، قایق سواری و شاتل سواری با قیمت هایی کم تا زیاد در اسکله تفریحی کیش و بعضی ساحل های دیگر انجام می گیرد. این تفریحات در همه فصل ها به خصوص ایام خنکی هوای تور کیش با استقبال خوبی مواجه می شود. شرایط این تفریحات آبی از این قرار است:

تفریحات آبی کیش

(قیمت ها مربوط به مرداد 98 است)

-غواصی برای خانم ها و آقایان بالای 10 سال امکان پذیر است و قیمت بلیط آن برای هر نفر 150 هزار تومان است.

-قایق سواری با قایق های تندرو، دو موتوره، پدالی، پارویی و بادبانی در تور کیش هر کدام قیمت متفاوتی دارد که گران ترین نوع آن ها، قایق های بادبانی با حدود 150 هزار تومان است.

-پاراسل سواری کیش یا همان چتر بازی که تجربه پرواز بر آب های خلیج فارس را در تور کیش رقم می زند حدود 120 هزار تومان قیمت دارد و به صورت تک نفره، دو نفره و حتی تا 4 نفر امکان پذیر است.

-جت اسکی از تفریحات قدیمی ترِ تور کیش ولی بسیار پر هیجان است که با 50 هزار تومان سوار شدن بر آن ممکن می شود.

-شاتل سواری و بنانا سواری کیش تفریحاتی راحت و سرگرم کننده با قیمتی حدود 50 هزار تومان است که می تواند کلی هیجان، چاشنی اش شود و احیانا شما را در آب غرق کند.

-اسکی روی آب، کار هر کسی نیست و اگر می خواهید برای آن، دست به کار شوید باید به نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه که در کیش قرار دارد، سری بزنید. هزینه بلیط اسکی برای 20 دقیقه، 60 هزار تومان است.

-شناور آکواریوم به آن هایی توصیه می شود که تمایل دارند با کشتی سواری از آبزیان جزیره نیز بازدید کنند. این کشتی های آکواریومی از مهمترین تفریحات خانوادگی تور کیش محسوب می شوند و بلیط آن ها حدود 30 هزار تومان است.

-از جدیدترین تفریحات آبی تور کیش، فلای بورد است که برای انجام دادنِ آن باید ماهیچه های قوی و بدنی ورزشکاری داشته باشید. هزینه این تفریح 200 هزار تومان است و بین 15 تا 20 دقیقه زمان می برد.

 

تور کیش

 

جُنگ های شبانه در تور کیش

از مهمترین تفریحات تور کیش، جُنگ ها و تفریحات شبانه است که در آن برنامه هایی همچون اجرای زنده موسیقی، تئاتر کمدی، اجرای حرکات روباتیک و مهیج، مسابقه، پرفورمنس و حرکات پارکور، رقص نور و لیزر شو، لایت شو، بین باکس، الوایر شو، حلقه و ال ای دی صورت می گیرد. مشهورترین هنرمندان، کمدین ها و استندآپ کارهای کشور در این جنگ ها برنامه اجرا می کنند. مهمترین جنگ های شبانه در تور کیش عبارتند از: جنگ شبانه ایرانیا، جنگ ستارگان رنگارنگ، جنگ شبانه دینامیت شو، خندون شو، جنگ شبانه بیست شو یا همان شوک شو، جنگ شادی شو و جنگ پر طرفدار پازل شو. بلیط جنگ های شبانه کیش برای حدود 2 تا 3 ساعت برنامه، بین 50 تا 80 هزار تومان است.

 

کنسرت و اجرای موسیقی زنده در تور کیش

کنسرت ها هم از مهمترین بخش های تفریحات شبانه تور کیش به شمار می رود. بسیاری از هنرمندان مطرح کشور و خوانندگان پر طرفدار در فصل های پر گردشگرِ تور کیش در این جزیره کنسرت اجرا می کنند. گاه بعضی از رستوران ها و مراکز خرید نیز در جشنواره های ویژه شان در تور کیش از این هنرمندان دعوت می کنند. علاوه بر اجرای کنسرت، رستوران های کیش به داشتن برنامه اجرای زنده موسیقی معروف اند. بسیاری از این غذاخوری ها علاوه بر سرو غذا، میهمانانشان را با موزیک های زنده و جان دار پذیرایی می کنند.

 

دوچرخه سواری، موتور سواری و ماشین سواری در تور کیش

در بخشی از نوار ساحلی جزیره کیش، یک مسیر دوچرخه سواری تعبیه شده که از بخش های مهم جزیره عبور می کند. این مسیر در بخشی از مسیر از کنار ساحل می گذرد و در ادامه به بخش های مهم، بکر و دیدنی جزیره کشیده می شود. در مسیر دوچرخه سواری، تنها می توان از دوچرخه های یک نفره و دو نفره، اسکوتر و موتورهای برقی که سرعتی متوسط و آرام دارند، استفاده کرد. بنابراین بسیاری از افراد این تفریح آرام را به خصوص شب ها انتخاب می کنند تا هم گشتی در جزیره بزنند، هم کمی ورزش کنند. آن هایی که خیلی ورزشکار نیستند ( یا برای تنوع) موتورهای برقی را انتخاب می کنند که برای مدت یک ساعت شارژ می شود و علاوه بر مسیر دوچرخه سواری در سایر خیابان ها و بخش های مختلف جزیره هم می توان با آن ها تردد کرد. از دیگر جذابیت های تور کیش، امکان کرایه ماشین های لوکس مثل اف جی کروز، اسپورتیج، رنو داستر، مازاراتی کوارت وپورته، BMW Z4، پورشه، کامارو کوپه، موستانگ، دوج چلنجر، کروک، کادیلاک، کوروت، لینکولن، بنز، آزرا، هامر و تقریبا هر ماشینی است که دوست داشته باشید. این ماشین ها به مدت 24 ساعت در اختیار شما قرار می گیرند و می توانید با آن در جزیره گشت زده، عکس سلفی بگیرید و دوستانتان را به سواری لاکچری در تور کیش مهمان کنید.

 

سافاری و افرود در تور کیش

خوشبختانه تور کیش به فضایی 50 هکتاری برای سافاری تجهیز شده است و در آن بازی ها و تفریحات متنوعی صورت می گیرد. تور سافاری کیش به صورت معمولی و VIP  برنامه ریزی شده و در آن آپشن هایی مثل آفرود، پینت بال، بانجی شوتینگ، کارتینگ، شتر سواری، ترامپولین و بانجی ترامپولین، موتورهایی مثل اتوماتیک و دریفت، استوانه جادویی، فوتبال حبابی و فیش اسپا وجود دارد. تور سافاری کیش با برنامه های معمولی حدودا۶۰ هزار تومان است ولی تور VIP با آیتم های مختلف بین 130 تا 300 هزار تومان برایتان آب می خورد.

 

تور کیش

 

گشت شهری و جاذبه های طبیعت در تور کیش

 

 

جزیره کیش از گونه های گیاهی و جانوری متنوعی برخوردار است و همین موضوع باعث شده به عنوان مقصدی توریستی مورد توجه قرار بگیرد. بخش های روستایی، سواحل خاص و منحصر به فرد و گونه های جانوری مثل دلفین ها و لاک پشت ها از جذابیت های تور کیش به شمار می روند. در هنگام رزرو تور کیش حتما یک تا دو روز را برای بازدید از این جاذبه های طبیعی تور کیش وقت بگذارید.

 

جاذبه های دلفیناریوم در تور کیش

دلفیناریوم از تفریحات گران ولی بسیار جذاب و سرگرم کننده در میان خانواده هاست. تا پیش از رونق گرفتن تفریحات آبی جزیره، تماشای اجرای نمایش دلفین ها، جزو برترین تفریحات تور کیش به شمار می رفت. هم اکنون نیز مجموعه دلفیناریوم کیش با برخورداری از بخش های مختلف پذیرای علاقمندان به زندگی جانوران و تماشای گونه های گیاهی است. در باغ پرندگان این مجموعه نزدیک به 50 گونه پرنده وجود دارد که در سایر باغ های پرندگان نمونه اش یافت نمی شود. می توان با این پرندگان زیبا عکس یادگاری گرفت و لحظاتی متفاوت را در کنار آن ها تجربه کرد. بخش دیگر از مجموعه، پستانداران دریایی مثل شیر دریایی، گربه دریای و پنگوئن خودنمایی می کند و در راس جاذبه های آن هم، دلفین هایی قرار دارند که برای مردم حرکات نمایشی اجرا می کنند.

 

جزیره هندورابی در مهمترین اماکن تور کیش

جزیره هندورابی به وسعت 23 کیلومتر در گذشته در اختیار پرتغالی ها قرار داشت و آن ها به عنوان پایگاه نظامی خود در جزیره از آن استفاده می کردند. هم اکنون این منطقه در معرض دید عموم قرار گرفته و گردشگران می توانند به آنجا بروند.

 

بازدید از بوستان آهوان در تور کیش

شاید باورتان نشود که در تور کیش در دل آب های پهناور خلیج فارس آهوهایی زیبا و حیواناتی جنگلی و وحشی وجود داشته باشند. بوستان آهوان در انتهای خیابان فردوسی یعنی درست در دل جزیره چند گونه آهو، شیر، روباه، شغال، گوزن، میمون و پرندگانی متنوع نگهداری می شوند. آهوها در قفس نیستند و آزادانه در بوستان تردد می کنند. گردشگران می توانند به راحتی از این حیوانات بازدید کنند یا به دست خود به آن ها غذا بدهند. 

 

ساحل مرجانی کیش

 

ساحل مرجانی کیش از جذاب ترین بخش های ساحلی تور کیش است. مناظر مرجان ها در بخش شرقی جزیره، چه در ساحل و چه در زیر آب برای گردشگران بسیار تجربه بی نظیری را خلق می کند. تماشای غروب آفتاب در ساحل مرجانی و غواصی در اعماق آب های آن جزو مهمترین تفریحات کیش به شمار می رود.

از دیگر جاذبه های طبیعی کیش تماشای لاک پشت های پوزه عقابی در ساحل جنوب و غرب جزیره مرجانی کیش، بازدید از روستای باغو، تماشای درخت سبز و غیره است.

 

جاذبه های تاریخی تور کیش

 

 

کشتی یونانی در تور کیش

از خوش منظر ترین بخش های تور کیش به خصوص برای تماشای غروب آفتاب، در ساحلی اتفاق می افتد که کشتی یونانی در نزدیکی آن لنگر انداخته است. این کشتی که یونانی نام گرفته در واقع ساخت بریتانیای کبیر است وبعد از آنکه در جزیره لنگر انداخته، دیگر هرگز جابجا نشده است. کشتی یونانی سال هاست که به مهمترین جاذبه تور کیش تبدیل شده و همیشه گشت شهری تور کیش به بازدید از کشتی یونانی در غروب آفتاب ختم می شود.

 

خانه مردمشناسی بومیان کیش

خانه بومیان کیش متعلق به یکی از تجار مرواید و ثروتمندان کیش بوده و به همین مناسبت از امکانات متعددی مثل مکتب خانه، بخش تابستان نشین و زمستان نشین و عناصر خاصی است که نمایانگر زندگی بومیان کیش است. این خانه از سال 93 به خانه مردمشناسی بومیان کیش تبدیل شده و بخش های متنوع و جذاب آن، توجه گردشگران را جلب کرده است.

 

تور کیش

 

شهر باستانی حریره و شهر زیرزمینی کاریز

شهر حریره، با معماری قدیمی و تاریخیِ جزیره کیش هر چند بیشتر بخش هایش به ویرانه تبدیل شده ولی هنوز جذابیت خود را حفظ کرده است. شهر باستانی حریره احتمالا تاریخی هزار ساله داشته باشد که حدود 5 یا 6 قرن پیش متروکه شده است.

شهر کاریز همانطور که از نامش پیداست، شهری زیر زمینی بوده است. کاریز به معنی قنات است و قنات نیز در زیرِ زمین احداث می شود. شهر زیرزمینی کیش، در عمق 16 متری احداث شده و سقف آن مملو از سنگواره، صدف و مرجان های دریایی است. گفته می شود که قدمت کاریز کیش بین 270 تا 570 میلیون سال پیش است. هم اکنون بخش های مختلف آن بازسازی شده و بخش های هنری و فرهنگی مثل گالری و موزه در آن احداث شده است.

 

آب انبار کیش

 

آب انبار از راه های قدیمی برای ذخیره کردن آب در مناطقی بوده که از آب کافی برخوردار نبوده اند. جزیره کیش هم درست است که در میان آب های شور قرار داشته ولی برای تامین آب شرب مردم، نیازمند به ذخیره آب های شیرین بوده است. یکی از این راه ها، همانطور که پیشتر ذکر شده، احداث قنات و کاریز بوده و آب انبار هم وسیله خوبی برای ذخیره کردن این آب های شیرین بوده است. آب انبار کیش شباهت زیادی به آب انبارهای مناطق کویری ایران داشته و از سیستم خاصی برای تهویه، خنک سازی و تنظیم دما بهره برده است.

 

بازارها در تور کیش

 

 

انکار نمی توان کرد که از مهمترین جاذبه های تور کیش، بازار گردی و خرید کردن است. کیش دو بخش مهم دارد: ساحل و مراکز خرید. در خیابان های جزیره که قدم می زنی قدم به قدم، پاساژها خودنمایی می کنند. کیش، منطقه آزاد است و جنبه های تجاری و اقتصادی در آن اهمیت زیادی دارد. بسیاری از بندها و محصولات برتر، اول به کیش می آیند. به همین دلیل گردشگرانی که به کیش می آیند نمی توانند در برابر وسوسه خریدن این محصولات رنگ و وارنگ از خود مقاومت نشان دهند. در بسیاری از فصول سال به خصوص در ایامی که تور کیش با استقبال کمتری مواجه می شود، بسیاری از محصولات و فروشگاه ها، تخفیف های باورنکردنی می خورد.

بازار پردیس 1 و 2، بازار ونوس، مرکز تجاری کیش، بازار مریم، بازار عرب ها ، مرکز خرید هایپر مارکت کیش، مرکز خرید دامون، مرکز خرید پدیده، بازار صدف، بازار دیپلمات، بازار شارستان، بازار هرمز و بازار پادنا، تنها گوشه ای از بازارهای کیش محسوب می شوند.

 

تور کیش

 

هتل ها در تور کیش

 

 

در کیش، قدم به قدم، هتل ساخته شده است و همه از استقبال خوبی هم برخوردارند. هتل ها برای بودجه های مختلف برنامه ریزی شده اند. هتل های پنج ستاره و لوکس، برای کسانی است که تور کیش را به شیوه ای لوکس و لاکچری می پسندند و آن هایی که به دنبال تور ارزان کیش هستند می توانند روی هتل های سه ستاره و پایین تر، امکانات خوبی با تخفیف به دست بیاورند. مهمترین هتل های کیش عبارتن داز هتل لیلیوم، هتل داریوش، هتل کوروش، هتل آرامیس، هتل ویدا کیش، هتل شایگان کیش، هتل پانیذ و بسیاری هتل های دیگر هستند که معمولا بر روی آن های تور کیش با قیمت های متفاوت بسته می شود.

 

برای رزرو تور کیش و تور لحظه آخری مروارید زیبای خلیج فارس، با تورگردان همراه باشید.